Doelen stellen!

Evy maakt inmiddels 2.5 maand deel uit van ons gezin en het wordt voor mij tijd dat ik ga werken aan mijn lichaam! Voor deze zwangerschap was ik fit (ik sportte 4-5 keer in de week) en was ik tevreden over mijn lichaam. Nu 2.5 maand na mijn bevalling ben ik alles behalve blij met mijn lichaam. Natuurlijk weet ik dat het niet realistisch is dat ik nu weer terug ben bij mijn oude figuur. Ik heb geen personal trainer en helaas ook niet de goede genen. Wil ik strakker in mijn vel komen, dan kan dat alleen door middel van een dieet en veel beweging. Ik behoor helaas tot de groep mensen die "levenslang" heeft gekregen en altijd zal moeten opletten! Absoluut niet leuk, maar dat houdt niet in dat ik daarom er niet aan zou willen werken.

 

Voordat ik eraan ga beginnen wil ik doelen gaan stellen. Ik zal gaan vaststellen hoeveel kilo en hoeveel centimeter ik wil verliezen. De kilo's zijn uiteindelijk maar cijfers. Al kan ik dat soms moeilijk bevatten en kan ik heel veel waarde hechten aan hetgeen wat de weegschaal zegt. Gelukkig ben ik nu wel zo ver dat ik toch tevreden kan zijn als ik in kilo's niet gedaald ben, maar in centimeters wel. Een jaar na Remy zijn geboorte woog ik namelijk 5 kilo meer dan op mijn slankste moment (dit was tijdens mijn huwelijksdag), maar ik zat in dezelfde maat. Jaja je hoort het vaker, maar spieren wegen inderdaad meer dan vet. 

 

In een volgende blog zal ik met de "billen bloot gaan" en zal ik mijn doelen met jullie delen. Ik vind dit heel moeilijk. Ik ben hier niet graag open over, maar dit gaat wel dat extra zetje in de goede richting voor mij zijn. Ik ben namelijk erg competitief en wil laten zien dat ik het kan. Dit kan dan ook alleen door mijn resultaten te delen. Om die reden zal ik tevens een voor foto (Ah zo eng! Ik ga bewust niet op de foto op dit moment. Is het iemand al opgevallen dat ik de laatste tijd zelf nooit op een foto sta?) met jullie delen. 

 

Nu zal ik alleen nog moeten bepalen op welke manier ik wil afvallen. Wil ik dit via de oude vertrouwde manier van Sonja Bakker doen, ga ik WeightWatchers proberen, ga ik aan de shakes of ga ik mijn macro's bijhouden? Moeilijk. Ik wil een manier volgen die bij mij past, waarmee ik een goed resultaat kan bereiken en die ervoor zorgt dat ik niet weer binnen de kortste keren terug op mijn oude gewicht zit. Ik ga dus een goede afweging maken, maar hoor het graag als iemand nog tips heeft!

 

Qua sporten ben ik er wel al uit. In verband met mijn keizersnede mag ik pas na 3 maanden weer beginnen met sporten (sorry, ben al begonnen met hardlopen. Ik kon het echt niet laten). Ik wil in ieder geval weer gaan hardlopen. Ik vind het een heerlijke sport die altijd en overal kan en ik kan er heerlijk mijn hoofd mee leeg maken. Alleen van hardlopen word ik niet strakker, dus ik ga ook krachttraining doen. Om te beginnen start ik met de oefeningen van InloveWithHealth, omdat ik in het verleden hiermee goede resultaten heb bereikt en ik deze oefeningen ook altijd en overal kan doen. Waarom kies ik daarvoor? Nou Jimmy is vaak van huis en als hij niet thuis is wil ik wel gewoon kunnen sporten. Nu ben ik niet de moeder die haar kinderen na een dag werken nog weg wil brengen om te sporten, dus doe ik het lekker thuis als de kindjes slapen. Zo kan ik mijn kindjes de aandacht geven die ik wil en ben ik er voor ze als ze mij nodig hebben en heb ik ook geen excuses. Het kan namelijk altijd!

 

 

Wanneer ga ik beginnen? 3 april! Ik hoor jullie al denken van uitstel komt afstel? Nou geloof mij, in mijn geval niet. Ik baal nu echt van mijn lichaam en ik weet dat ik weer gelukkiger (met mezelf) ben als ik slanker ben. Ik voel me dan fijner, zelfverzekerder en dat maakt mij ook weer een leukere mama. Daar komt bij dat ik tot begin april de tijd heb mijn pad goed uit te stippelen, zodat ik kan gaan knallen. He Ho Let's go!