Hoe is de eerste week gegaan?

De eerste week hebben we overleefd. In deze blog deel ik met jullie hoe het is gegaan, of ik honger heb gehad, de mist in ben gegaan en of ik al ben afgevallen. Ben je benieuwd? Lees dan gauw verder. 

Afgelopen week ben ik gestart met Weightwatchers. Voordat ik begon heb ik voor mezelf uitgezocht hoe ik mijn punten het beste kon verdelen. Aangezien je 33 punten over een dag mag verdelen, wilde ik dit goed uitzoeken zodat ik een goede balans had tussen de drie hoofdmaaltijden en de tussendoortjes. Nu hoef je voor fruit en groenten geen punten te rekenen, maar ik vind het ook wel lekker om zo nu en dan iets anders dan fruit als tussendoortje te hebben. Dit zorgt er namelijk voor dat ik het langer/beter kan volhouden. Ik weet namelijk van mezelf als ik mezelf iets voor een langere tijd echt ontzeg, ik daarna gigantisch de fout kan ingaan. 
Aangezien ik en echte controlefreak ben, kan ik er een sport van maken om mijn dag zo in te delen dat ik voor mijn gevoel veel mag eten en dat het ook lekker is. Dat is toch wel een voordeel van weightwatchers. Je kan in principe alles eten, maar onthoud wel dat als je iets neemt wat een hoger aantal punten bevat, je de rest van de dag ergens moet korten of je maakt gebruik van je extra punten. Het effect daarvan is dat je minder snel afvalt. 
Hoeveel ben ik afgevallen?
Het is voor mij een hele opgave om niet dagelijks op de weegschaal te gaan staan. Maar ik doe het bewust niet, want je gewicht kan per dag schommelen. 
De eerste week ben ik 1.6 kilo afgevallen en ben ik qua centimeters het volgende verloren:
Buik: 3 cm
Taille: 2 cm
Benen: 1 cm
Het is nog niet veel, maar het begin is er!
 
Heb ik honger gehad?
De eerste twee dagen absoluut niet. Mijn eerste dag ben ik zelfs een dagje naar de Efteling geweest, maar heb niet gezondigd. Ik heb een lekkere salade op. Het is ook zonde om meteen op je eerste dag aan al het lekkers toe te geven. Dat voelt voor een beetje als falen. De andere dagen? Ik merkte dat mijn lichaam de "strijd" aan ging en om meer eten vroeg. Ik heb er niet aan toegegeven, maar dat was niet altijd even makkelijk. Het lijkt wel of je dan overal waar je komt eten ziet! 
Heb ik gesmokkeld?
Weightwatchers geeft je de ruimte om te smokkelen. Je kunt je extra punten en/of je activpoints (verdiend door te bewegen) inzetten als je eens wat extra's pakt of als een maaltijd toch wat calorierijke is dan anders. Zo blijf je toch mooi binnen de lijntjes van jouw punten, alleen val je minder snel af. Mijn streven is om doordeweeks echt alleen gebruik te maken van de 33 punten per dag. Ik weet namelijk dat als ik nu al soepel ben ik het steeds makkelijker laat versloffen. In het weekend daarentegen wil ik wel de extra ruimte gebruiken voor een wijntje en eventueel wat extra's, indien nodig. Afgelopen week heb ik 2 extra punten van de 42 gebruikt om van een wijntje te kunnen genieten. 
In mijn volgende blog neem ik jullie mee in wat op een dag eet. Dit doe ik voor een doordeweekse dag en een dag in het weekend. Wellicht hebben jullie er wat aan zo jullie eigen dag in te plannen. 

Zoals eerder aangegeven ben ik afgelopen week gestart met de combinatie van cardio en krachttraining. In mijn volgende blog zal ik jullie laten weten hoe ik dit heb aangepakt. 

Ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die met Weightwatchers bezig zijn of er ervaring mee hebben en wat ze ervan vinden?