Wat eet ik op een dag?

Zoals beloofd zou ik een eetdagboek delen van een doordeweekse dag en een dag in het weekend tijdens mijn Weightwatchers avontuur. Kijken jullie mee?

Ik neem jullie mee in een willekeurige dag, deze keer afgelopen dinsdag. Geen één dag ziet er hetzelfde uit qua voeding, maar zo krijgen jullie wel een beeld wat je ongeveer kan eten. 

 

Ontbijt: 250 gram Griekse yoghurt (0% vet) met een halve banaan en een paar blauwe bessen en frambozen. Dit vult ontzettend goed.

 

Tussendoor: een Smart Wafel van BodyenFit. Deze is echt zó lekker. 

 

Lunch: een salade van ijsbergsla, paprika, tomaat, komkommer, bleekselderij, augurk, 30 gram feta, een gekookt eitje en een blikje tonijn op water. Als dressing gebruik ik een naturel dressing. 

 

Tussendoor: twee rijstwafels met een beetje Philadelphia bieslook light. 

Diner: een zelfgemaakte bolognese saus (iemand interesse in het recept?) met 100 gram volkoren pasta en 15 gram 30+ geraspte kaas. De saus is erg lekker, maar de volgende keer ga ik er meer groenten aan toevoegen. Mijn bord lijkt trouwens zo vol omdat ik een ontbijtbord heb gebruikt. Dit doe ik eigenlijk altijd. Zo kun je ook niet meer opscheppen dan nodig. 

 

Tussendoor: een eiwitshake in de smaak cappuccino. Deze is echt heel lekker, net een milkshake. Ik maak mijn shake meestal aan met koud water. 

Een dag in het weekend, deze keer de zaterdag:

 

Ontbijt: een Diet Protein shake in de smaak cappuccino. Deze shake komt van sportvoedingswebshop en is super lekker, vult goed en kan heel goed als maaltijdvervanger gebruikt worden. Een echte aanrader. Daarnaast eet ik nog een banaan, aangezien ik de shake heb aangemaakt als tussendoortje en niet als maaltijd.

 

Tussendoor: een appel en een paar aardbeien.

 

Lunch: een klein bakje salade bestaande uit ijsbergsla, tomaat, paprika, komkommer, augurk, bleekselderij en een naturel dressing. Daarnaast eet ik 4 rijstwafels met een beetje Philadelphia light en runderrookvlees. Een gouden combinatie wat mij betreft. 

 

Tussendoor: 100 gram Griekse yoghurt (0% vet) met een paar blauwe bessen en een paar Chocolate sprinkles van Mister Flavour! 

 

 

Avondeten: 150 gram friet met een kroket, twee eetlepels Yofresh en een beetje ketchup. De friet en de kroket zijn bereid in de airfryer. Op deze manier voel ik me veel minder schuldig als ik een frietje eet. Ik wilde er ook nog een salade bij eten, maar mijn groentelade was leeg en ik had heel eerlijk gezegd geen zin meer om naar de supermarkt te gaan. 

 

Tussendoor: een glas rode wijn en 40 gram Lays Ovenbaked chips. Het is tenslotte weekend en ik heb niet voor niets de rest van de dag wat meer op mijn eten gelet. 

 

Bij beiden dagen ben ik binnen mijn dagtotaal aan punten gebleven. Door de juiste combinaties te maken kun je gewoon blijven genieten van een frietje en/of wijntje. Het valt mij trouwens wel op dat ik deze dagen geen brood op heb. Zoals ik eerder al aangaf is elke dag anders. Deze twee dagen heb ik toevallig geen brood op, maar op andere dagen heb ik wel weer brood op. Een beetje variatie is wel zo fijn. 

 

 

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn dagindeling vinden en of jullie nog tips hebben voor mij?