Wat eet ik op een dag deel 2

Afgelopen weken heb ik mijn macro's (koolhydraten, vetten en eiwitten) bijgehouden. Ben je benieuwd wat ik op een dag eet? Lees dan gauw verder!

Het heeft me echt wel even tijd gekost om mijn dagen zo in te delen dat ik binnen mijn caloriebehoefte bleef rekening houdend met mijn macro's. Omdat mijn dagindeling gedurende de afgelopen weken relatief vaak hetzelfde was geweest, wil ik jullie deze keer mijn eetdagboek iets anders aanpakken. In plaats van jullie mee te nemen in twee willekeurige dagen, heb ik ervoor gekozen om jullie mijn ontbijtjes, tussendoortjes, lunches en diners te laten zien. Niet allemaal natuurlijk. Maar zo kunnen jullie goed zien welke variatie ik de afgelopen weken heb gehad, of niet. 

 

Mijn macro's zijn als volgt verdeeld:

 

1500 calorieën per dag waarvan 150 gram eiwitten, 94 gram koolhydraten en 58 gram vet.

Ontbijt. Mijn ontbijt is niet echt heel afwisselend. Ik vond het voornamelijk belangrijk dat ik een goed gevulde maag had en dat het laag bleef in koolhydraten, zodat ik deze op een ander moment van de dag kon inzetten. Mijn ontbijt bestond dan ook uit een Diet Protein shake (de maaltijdversie) of magere kwark met chocolate/ cookie-kaneel sprinkles van Mister Flavour

Tussendoortjes: ook hier heb ik geprobeerd deze laag in koolhydraten te houden en hoog in eiwitten. Zo heb je een goed gevulde maag en veel minder trek. Gelukkig zijn de eiwitrepen erg lekker, vooral de smart bars. Deze zijn wel wat hoger in koolhydraten, vandaar dat ik ook regelmatig de clean bars op heb.  Af en toe een cracker met kipfilet of een gekookt eitje zorgt voor een aardige afwisseling. In het weekend heb ik genoten van een heerlijk wijntje met een paar chipjes. 

Lunch: omdat ik het liefst in de avond koolhydraten eet, zodat ik niet teveel hoef aan te passen voor de jongens, heb ik de lunches ook laag in koolhydraten gehouden en hoog in eiwitten. Nu ben ik erg dol op salades, dus dit was echt geen straf. Door de toevoeging van de kip/tonijn en het ei, vullen deze ook goed. Wel wordt dit na enkele dagen eentonig. Ik heb wat dat betreft weinig inspiratie. Omdat ik de combinatie tomaat, mozzarella en pesto een gouden combinatie vind, heb ik dit ook gemaakt, alleen dan nu zonder een broodje. 

Diner: tijdens het avondeten heb ik mijn koolhydraatmoment ingepland, omdat dan de jongens ook makkelijk mee kunnen eten. Wel vond ik het leuk om creatief te zijn met de producten voor het avondeten. Dus bloemkoolrijst in plaats van zilvervliesrijst, een bloemkoolpizzabodem van magioni in plaats eentje van deeg, en wortelwraps in plaats van tarwe wraps. Deze producten zijn lager in koolhydraten, maar prima vervangers. Op deze manier heb ik lekker kunnen genieten van nasi, een tortilliataartje, een overheerlijke pizza en kip shoarma. Door het avondeten had ik gelukkig even het gevoel dat ik niet op mijn voeding aan het letten was. 

Ondanks dat mijn macro avontuur er voor nu op zit, ben ik toch benieuwd of er iemand nog goede tips heeft voor wat meer afwisseling?