Resultaten week 2!

Week 2 zit er al weer op. Zijn jullie benieuwd hoe het is gegaan, lees dan gauw verder.

Ik heb de smaak te pakken. Ik vind het leuk om uit te zoeken wat ik kan eten binnen mijn totaal aantal dagpunten. Ik baseer dit op hetgeen wat ik die avond ga eten. Ik probeer het avondeten zo in te plannen dat de jongens lekker mee kunnen eten. Aangezien het niet al te makkelijke eters zijn, probeer ik een beetje te blijven bij wat zij graag eten. Ik wil namelijk niet dat ze wat merken van mijn "dieet". Natuurlijk heb ik wel eens zin in een salade en dan bak ik lekker pannenkoeken voor de jongens. Daar hebben ze absoluut geen problemen mee. 

 

Verder heb ik het echt de hele dag koud. Dag in, dag uit! Maar dat is een goed teken. Mijn lichaam is aan het werk! Weg met die kilo's!

 

Hoeveel ben ik afgevallen?

 

Het is me niet helemaal gelukt om niet dagelijks op de weegschaal te gaan staan. Er zit wel eens een dag tussen, maar het merendeel van de tijd ben ik toch te nieuwsgierig. Deze week ben ik 1.2 kilo afgevallen. Er is nu totaal 2.8 kilo af. 

 

Qua centimeters ben ik het volgende kwijtgeraakt:

Buik: 4 cm

Taille: 0 cm 

Benen: 5 cm

 

Totaal ben ik qua centimeters kwijt:

Buik: 7 cm

Taille: 2 cm 

Benen: 6 cm

 

Ik zit natuurlijk nog niet in de buurt van mijn doel, maar het feit dat ik resultaat boek doet mij erg goed. 

 

Heb ik honger gehad?

 

Over het algemeen heb ik geen honger gehad. Er zijn dagen geweest dat ik tussen mijn middagtussendoortje en avondeten wel wat honger heb gehad, maar dat is vooral op de dagen dat ik heb gesport. Mijn lichaam zou dan eigenlijk meer eten willen, maar om resultaten te bereiken doe ik dat niet. 

 

Heb ik gesmokkeld?

 

Ook deze week heb ik niet gesmokkeld. Het is goed vol te houden op deze manier en ik moet toegeven dat ik eigenlijk helemaal niet naar chocolade of koekjes verlang. Dit komt denk ik ook wel omdat ik in het weekend mijn dagpunten overdag wat lager inschaal om zo in de avond te kunnen genieten van een wijntje en een schaaltje chips. Op deze manier voelt het niet als lijnen. Zelfs een lekker bord met frietjes en een kroket (allemaal wel uit de airfryer) passen in mijn dieet. 

 

Heb ik Pasen overleefd?

 

Ik heb bewust Pasen op één dag gepland. Tweede paasdag bestond voor mij dit jaar niet. Ik ben de dag begonnen met 30 minuten hardlopen. Daarna heb ik voor de jongens lekkere broodje afgebakken en heb ik een Eiwitshake gedronken. Vervolgens had ik een brunch bij mijn schoonouders, waar ik drie mini broodjes, een gekookt eitje en een scone op heb. 

Daarna ben ik naar mijn ouders gereden en hebben we gegourmet. Het ideale hiervan is dat je zelf kiest wat je op eet. Ik heb voornamelijk groenten op en kipfilet en biefstuk. Het stokbrood heb ik bewust laten liggen.  Op deze manier kun je makkelijk binnen je punten totaal blijven.

 

En nu?

 

De twee weken Weightwatchers zitten er op. In een andere blog zal ik mijn ervaring delen over Weightwatchers. Vanaf nu (ik ben sinds gisteren al bezig) ga ik mijn Macro's bijhouden. Ik hou dit bij in Myfitnesspal. In deze app kun je makkelijk aangeven hoeveel calorieën je per dag wilt eten en hoeveel procent daarvan uit eiwitten, vetten en koolhydraten bestaat.

 

Als ik heel eerlijk ben, zie ik wel een beetje op tegen deze twee weken. Echt in alles zitten koolhydraten en aangezien ik over een gehele dag maar 90 gram koolhydraten mag, wordt dit echt wel puzzelen. De komende twee weken zullen dan voornamelijk niet bestaan uit brood, aardappelen, pasta's en fruit. Als ik toch voor deze producten kies, dan moet ik me beperken tot kleine hoeveelheden Hopelijk ga ik dit volhouden en is het een beetje te combineren met de jongens. 

 

Zijn er nog meer mensen die op dit moment aan het opletten zijn? En zo ja, hoe gaat het bij jullie?