Resultaten week 3

Week 3 hebben we ook weer overleefd! Benieuwd hoe  het is gegaan? Lees dan snel verder. 

Het bijhouden van mijn macro's is toch echt wel even wennen. Het is een heel gepuzzel om onder je koolhydraten te blijven, maar het is me elke dag weer gelukt. Wat voor mij het beste werkt is op één moment van de dag een koolhydraat moment in te plannen. Ik heb voor de avond gekozen, omdat de jongens dan zo kunnen mee eten, in hoeverre ze dat doen. Maar als ze zien dat ik wat anders eet, gaan ze helemaal niet eten. Wel heb ik soms voor mezelf voor een koolhydraatarme variant gezorgd. Zoals bijvoorbeeld bloemkoolrijst in plaats van zilvervliesrijst.

 

Hoeveel ben ik afgevallen?

 

Deze week ben ik 1.8 kilo afgevallen. Er is nu totaal 4.6 kilo af. 

 

Qua centimeters ben ik het volgende kwijtgeraakt:

Buik:  2 cm

Taille: 2 cm 

Benen: 1 cm

 

Totaal ben ik qua centimeters kwijt:

Buik: 9 cm

Taille: 4 cm 

Benen: 6 cm

 

Beetje bij beetje komen we er wel. Ik zou het niet volhouden als jullie niet zouden meelezen!

 

Heb ik honger gehad?

 

JAAAA. Ondanks dat ik veel eiwitrijke producten op heb, heb ik elke dag honger gehad. Vooral na de lunch, maar mijn lunch bestond ook elke dag uit een salade met vlees of vis. Als ik heel eerlijk ben, was ik de salade op de vierde dag al beu. Maar ik ben me blijven focussen op wat ik wil bereiken en ik keek vooral heel erg uit naar het avondeten. Ik heb geprobeerd dit zo speciaal mogelijk te maken, zodat het toch niet als een dieet voelt. Daar komt bij dat ik deze week 6 keer intensief gesport heb, waardoor mijn lichaam eigenlijk wel om een extraatje schreeuwde! Later deze week zal ik een eetdagboek delen van de afgelopen twee weken. Het enige wat ik wel gemist heb is fruit. Ik ga blij zijn als ik dat straks weer lekker kan eten. 

 

Heb ik gesmokkeld?
Ook deze week heb ik niet gesmokkeld. Ik heb echt wel mijn moeilijke momenten gehad. Er zijn zelfs momenten geweest dat ik dacht bekijk het ik pak een stuk chocolade. Ik heb dat alleen niet gedaan. Ik weet dat ik daar ontzettend veel spijt van ga krijgen en bij mij is het vaak alles of niets. Dus dan gaan we nu maar voor niets. Het is ook een kwestie van de juiste mindset. Als ik nu mijn gedrag niet aanpas, dan heeft het weinig zin om af te vallen, want dan zit het er voor de kortste keren weer aan. Ik moet een goede balans vinden tussen gezond eten en jezelf wat gunnen. 

  

Ik ben benieuwd of meer mensen hun macro's bijhouden en of ze nog goede tips hebben?