Resultaten week 5!

De eerste week Sonja zit erop! Het was toch wel even wennen. Ben je benieuwd naar mijn resultaten? Lees dan snel verder. 

Het is toch wel weer even wennen om de voorgeschreven menu's van Sonja Bakker te volgen. De menu's zorgen ervoor dat je niet hoeft na te denken wat je deze week gaat eten,  wat handig is. Maar aan de andere kant kan je ook niet eten wat je wilt. Bij Sonja is het namelijk belangrijk dat je het gehele weekmenu volgt en niet willekeurige dagen uit willekeurige menu's. Je kan wel een dag wisselen uit één week, maar niet met een dag uit een andere week. 

 

De afgelopen 4 weken heb ik niet tot nauwelijks trek gehad in zoetigheid (oftewel suikers). Sinds ik Sonja volg heb ik opeens heel veel zin in suiker. Ik denk dat dit komt, omdat in deze menu's toch vaker tussendoortjes voorkomen die veel suikers bevatten. In tegenstelling tot de tussendoortjes die ik de afgelopen 4 weken op heb. 

 

Hoeveel ben ik afgevallen?

 

Deze week ben ik 1.2 kilo afgevallen. Er is nu totaal 6.2 kilo af. 

 

Qua centimeters ben ik het volgende kwijtgeraakt:

Buik:  1 cm

Taille: 2 cm 

Benen: 0 cm

 

Totaal ben ik qua centimeters kwijt:

Buik: 11 cm

Taille: 7 cm 

Benen: 7 cm

 

Gelukkig zijn we weer back on track. Dit geeft me weer een boost, al zou ik willen dat ik er al was. Maar geen resultaat zonder strijd! 

 

Heb ik honger gehad?

 

Eigenlijk best wel vaak. De ochtenden vallen vaak mee, maar de rest van de dag vraagt mijn lichaam toch echt om eten. Ik denk dat dit vooral komt door het sporten, ook al volg ik nu het mannenmenu. 

 

Heb ik gesmokkeld?
Niet echt. Ik heb op een verjaardag wel een taartje op, maar dat mag wel als je 10 kilometer hebt hardgelopen en ruim 800 calorieën heb verbrand.  Wel heb ik bepaalde tussendoortjes vervangen door een tussendoortje uit de "verlanglijst", om zo te kunnen afwisselen en ook om te zorgen dat ik niet 10 verschillende tussendoortjes in huis moet halen. En zoals eerder aangegeven heb ik een tussendoortje ook wel eens vervangen met een eiwitrijk tussendoortje, zoals een eiwitreep of een eiwitshake. Saai he ;-). Op dit moment lijkt het alsof ik alles heel goed onder controle heb. En dat heb ik ook, alleen er komt ook een moment dat dit niet zo gaat zijn en ook dat moment ga ik met jullie delen. 
Net zoals bij Weightwatchers en het bijhouden van mijn marco's, volg ik de weekmenu's van Sonja voor twee weken. Dit zal mijn laatste week zijn. Eerder had ik gezegd dat ik na deze 6 weken zou beoordelen welk dieet het beste bij mij zou passen. Dit ga ik ook zeker doen. Alleen twijfel ik nu of ik niet nog een "dieetvorm" dien te proberen? Waarom? Via Instagram heb ik een plan gewonnen van Ohmyfitness en eigenlijk ben ik wel heel benieuwd welke resultaten ik hiermee ga behalen. In dit plan staan voorgeschreven dagmenu's en diverse work-outs. Wat denken jullie?
Zijn er nog meer mensen die ontzettend veel zin hebben in chocolade?