Weightwacthers / Macro's / Sonja / Ohmyfitness

Zoals beloofd zou ik nog een blog schrijven over mijn ervaringen van de dieetvormen die ik de afgelopen weken heb geprobeerd. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

In de afgelopen 7 weken heb ik 4 verschillende dieetvormen gevolgd om zo uit te vogelen welke manier het beste bij mij past en waarmee ik ook goede resultaten behaal. Het is nu tijd om deze dieetvormen onder de loep te nemen en te kijken waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ik zal bij elk dieet kijken naar het behaalde resultaat in kilo's, of ik het goed kon volhouden en  of ik honger heb gehad. 

 

WeightWatchers

 

Verloren gewicht: 1.8 kilo

Heb ik honger gehad: Soms. dit was vooral op de dagen dat de intensiteit van het sporten zwaarder was. Ik had dit heel makkelijk kunnen aanvullen door wat extra fruit/groenten te eten, maar dit heb ik niet gedaan. 

Kon ik het goed volhouden: Het was heel goed vol te houden. Ik dacht eerst dat ik moeite zou hebben met het volgen van een eigen voorgeschreven menu, maar uiteindelijk vond ik dit ideaal. Ik kon eten waar ik zin in had en paste daar mijn dagen aan aan. 

 

Macro's

 

Verloren gewicht: 2.2 kilo

Heb ik honger gehad:  Ik had honger tussen de lunch en het avondeten. Ik at natuurlijk elke dag een salade als lunch en ook al vulde ik deze met eiwitrijke producten aan, had ik vooral na een intensieve work-out honger. 

Kon ik het goed volhouden: het volhouden was geen probleem. Alleen het gebrek aan variatie (dus elke dag hetzelfde ontbijt, elke dag haast dezelfde lunch) kwam al snel mijn neus uit. Dit is natuurlijk wel mijn eigen schuld. Wat ik wel fijn vond is dat ik elke avond zelf kon bepalen wat ik wilde eten en dat dit echt een momentje was waar ik naar uitkeek. 

 

Sonja Bakker

 

Verloren gewicht: 2.5 kilo

Heb ik honger gehad: Eigenlijk best wel. Ook al volgde ik het mannenmenu had ik geregeld honger. Ook kreeg ik veel meer in suikers dan de weken ervoor. Daarom heb ik ook besloten om meer eiwitrijke tussendoortjes te eten, ook ter aanvulling van het vele sporten. 

Kon ik het goed volhouden: Het was goed vol te houden, maar door de vrijheid die ik de afgelopen weken had, vond ik het volgende van vastgestelde menu's nu best moeilijk. Het enige voordeel eraan is dat ik niet hoefde na te denken over wat we zouden eten. 

 

Ohmyfitness

 

Verloren gewicht: 0.2 kilo

Heb ik honger gehad: Honger heb ik absoluut niet gehad. De combinatie van de producten zorgden ervoor dat je een lang en voldaan gevoel had. 

Kon ik het goed volhouden: Als het resultaat beter was geweest, had ik het waarschijnlijk langer vol gehouden. Al vond ik het wel vervelend dat er in het plan geen ruimte zat voor een wijntje ofzo. Ook in het weekend ging je op dezelfde voet verder als op een doordeweekse dag. Juist in het weekend wil ik wel eens wat anders. Dit zorgt ervoor dat ik het beter vol kan houden. 

 

En?

 

Volgens mij is het wel duidelijk dat mijn voorkeur uit gaat naar Weightwatchers. Ik voelde me daar het prettigst bij ( ik had er niet de allerbeste resultaten mee, maar ik denk dat dit op de langere termijn beter vol te houden is). Wel ga ik mijn ervaringen uit mijn macro's avontuur combineren met het weightwathcers dieet. Zo eet ik voldoende eiwitten in verband met het sporten, maar heb ik ook voldoende variatie. 

 

Wat vinden jullie?