Afvallen met kids!

Deze week staat een beetje in het teken van mijn fitjourney. Aangezien ik afgelopen week even een dipje had, wil ik er juist deze week extra bij stilstaan. Dit zorgt ervoor dat ik de juiste focus heb en weer lekker kan knallen. 

 

 

In deze blog deel ik met jullie met tips/struggels wat betreft mijn afvalproces in combinatie met het moederschap. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Met drie kleine kindjes is er altijd wel eentje die om aandacht vraagt, een koekje wil of juist niet wil eten. Zeker op de momenten dat ik er alleen voor sta. Op het moment dat ik bezig ben met afvallen draait alles om mijn eetmomentjes. Wat ik belangrijk vindt is dat mijn kindjes zo min mogelijk meekrijgen dat ik hiermee bezig ben, maar hoe pak ik dit aan.

 

1. Samen eten

Ik probeer mijn maaltijden zoveel mogelijk aan te passen, zodat ik samen met mijn kindjes kan eten. Soms maak ik voor mezelf wel net een andere variant, maar ik zorg er altijd voor dat dit niet opvalt, zodat ze geen vragen gaan stellen. Wan ze zitten nu eenmaal in de fase dat ze willen weten wat ik eet en waarom. Vaak als ik zeg dat het groenten zijn zijn ze blij dat op hun bordje wat anders ligt. 

 

2. Honger

Als ik een "dieet" volg dan leef ik echt van eetmoment naar eetmoment. Ik ben altijd blij als ik weer eens wat mag eten. Alleen komt het geregeld voor dat de kids dan ook moeten eten, Evy een flesje wil. En ik? Ik moet wachten. Hoe erg mijn maag ook knort, ik kies ervoor om te lijnen en mijn kindjes gaan altijd voor!

 

3. Uitleggen 

Als de jongens vragen waarom ik iets wel of niet eet, dan probeer ik dat altijd goed uit te leggen, zonder erbij te zeggen dat ik wil afvallen omdat ik te zwaar ben. Ik wil mijn kinderen niet meegeven dat ik de strijd aanga met de kilo's. Ik vind het juist belangrijk dat zij leren dat iedereen op zijn/haar eigen manier perfect is. Dat ik dat niet van mezelf vindt, dat doet er niet toe. Ik zal dat nooit naar mijn kinderen toe uitspreken. Ik zeg vaak gewoon omdat mama dat heel lekker vindt en vooralsnog vinden ze dat oké, zolang zij dat bord sla maar niet hoeven op te eten ;-). 

 

4. Sporten

Eerder heb ik al aangegeven dat ik tenminste 4 keer per week wil sporten. Dit draagt bij aan mijn fitjourney, maar dit helpt mij ook erg goed om mijn hoofd leeg te maken. Twee keer per week zijn alledrie de kindjes niet thuis. Op die dagen plan ik altijd een lange duurloop in, zodat ik lekker mijn hoofd kan leegmaken. Op de dagen dat de boys naar de peuterspeelzaal zijn en Evy ligt te slapen ga ik vaak even op de loopband en doe ik daarna nog mijn oefeningen. Mocht het lukken (als Jimmy thuis is of mijn ouders zijn in de buurt) dan probeer ik nog een lange duurloop in te plannen, want buiten lopen is toch fijner dan binnen. Op deze manier belast ik mijn kindjes zo min mogelijk (al vinden de jongens het heel leuk als ze mee mogen sporten), wat ik toch heel belangrijk vindt. 

 

Hoe combineren anderen het afvallen met kindjes?

Commentaar schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Joanna (donderdag, 29 juni 2017 22:04)

    Bij mij is het sportsn niet te conbineren. Als ik werk zijn de kinderen thuis. Doe jij het voor of na het werk of momenteel thuis? Gaat het nu wat beter met je of nog steeds wat aandubben?

  • #2

    Marly (donderdag, 29 juni 2017 22:33)

    Jammer dat het niet te combineren is voor je. Ik doe het op dit moment als de kindjes niet thuis zijn en ik wel of als de kleinste ligt te slapen. Lief dat je het vraagt. Het gaat verre van goed en moet nu nog meer tijd voor mezelf nemen, wat voor mij heel egoïstisch voelt. Ik zal hier binnenkort nog een blog over schrijven.