Sporten op vakantie!

Voorheen als ik op vakantie ging is het nooit in me opgekomen om überhaupt mijn sportkleding mee te nemen. Nu wilde ik sowieso mij hardloopschoenen en sportkleding meenemen. Meer onder het mom van: heb ik geen zin, dan doe ik het niet, wil ik wel gaan lopen dan kan het in ieder geval. 

 

Ben je benieuwd hoe ik het sporten heb aangepakt tijdens mijn vakantie? Lees dan snel verder!

Op dit moment ben ik aan het trainen voor de Tenmiles en de Halve Marathon. De week van mijn vakantie stonden er 3 duurlopen op de planning: 1 van 85 minuten, 1 van 70 minuten en 1 van 65 minuten. Nu weet ik dat het niet realistisch is om zulke duurlopen met 30+ graden te lopen in de bergen. Daarom heb ik de dag van mijn vertrek de duurloop van 85 minuten ingepland. Op deze manier kon ik nog even mijn hoofd leegmaken voordat we op vakantie zouden gaan en had ik in ieder geval de langste duurloop er al op zitten! 

 

In verband met de lange reis (welke we in de nacht hebben afgelegd) heb ik sowieso besloten om de dag van aankomst niet te sporten. En omdat ik mijn volledige focus op mijn kindjes wilde leggen. Daar komt bij dat een dagje rust geen kwaad kan.

 

Sowieso was de vakantie ook voor de kindjes en dat houdt wat mij betreft in dat zij de volle aandacht krijgen! Ik wide niet dat hun enig nadeel zouden ondervinden van het feit dat Jimmy en ik wilden sporten. Om die reden hebben we ook afgesproken of om heel vroeg te gaan sporten of tijdens het middagslaapje. 

Eenmaal op de camping had ik zoiets van ach als ik een weekje niet sport is het ook nier erg, want het is wel heel warm. Dit veranderde toen ik de volgende ochtend wakker werd en heel veel mensen zag hardlopen. Dit werkt zo motiverend. Ik kreeg meteen zin om te gaan hardlopen. Ik besloot de volgende ochtend op tijd op te gaan staan en de dag te starten met een rondje hardlopen. Nou dat heb ik geweten. Man wat was dit zwaar. De warmte viel in de ochtend nog wel mee, maar de paden waren echt heel erg stijl en ik ben alleen maar gewend om op een vlakke ondergrond te lopen. Ik ging letterlijk kapot. Dit was echt niet te doen. Oké de afdaling vond ik geen probleem, maar de berg op was een hel (stijging van 135 meter). Het leek mij niet verstandig om dit dagelijks te doen. 

 

 

Gelukkig beschikte onze camping over een goede gym, met helaas een mindere airco. Dus als ik wide kon ik daar nog even knallen! Het leuke was dat je vanuit de gym op het zwembad uitkeek en ongegeneerd naar buiten kon kijken, zonder dat de mensen buiten jou konden zien. Uiteindelijk ben ik nog 3 keer naar de gym geweest. Ik heb twee keer een half uur hardgelopen en één keer een uurtje. Zo heb ik in het weekje dat we weg zijn geweest toch nog 4 keer kunnen sporten. 

 

Mijn oefeningen van Inlovewithhealth heb ik even een weekje overgeslagen. De stacaravan was te klein om daar de oefeningen te doen (en daar zat lekker airco in) en buiten met 30+ graden zag ik het niet zitten om mijn oefeningen te doen. Dan maar een weekje niet. Dat is ook geen wereldramp. 

 

 

Voeding

 

Omdat het vakantie was had ik besloten mijn "dieet" even los te laten en te genieten van het lekkere eten wat Italië te bieden heeft. Ik heb niet bijgehouden wat ik op heb, maar gewoon genoten. Nu moet ik wel toegeven dat de Italianen niet echt bekend staan om hun beste brood. Dit zorgde er voor dat ik vaker de dag ben gestart met wat kwark, granola en fruit en tijdens de lunch een salade op heb. Tussendoor heb ik vaak niks op, omdat het warmer is en je lekker bezig bent heb je helemaal geen honger. Ik heb ook bijna niet gesnoept. Ik heb wel bijna elke avond een heerlijk ijsje op. Pas bij thuiskomst ging ik weer de mist in. Door de vermoeidheid greep ik naar de ongezonde dingen en koste het me echt wel even moeite om de juiste focus weer te vinden!

 

Ik ben wel benieuwd of nog meer mensen sporten op vakantie?

Commentaar schrijven

Commentaren: 0