Fitjourney deel 2!

Inmiddels heb ik bijna twee weken niet op de weegschaal gestaan en heel eerlijk voelt dit heel bevrijdend. Het is zo fijn om niet met het getalletje bezig te zijn. Het gewicht is natuurlijk maar een cijfer en het is fijn om nu niet te weten wat het cijfertje op de weegschaal is. Aalleen mijn gevoel zegt dat het niet echt heel positief gaat zijn. Nog een weekje en dan ga ik me weer wegen. Spannend. Ben je toch benieuwd hoe afgelopen week was? Lees dan snel verder!

Nu ik mijn trainingen weer aan het opvoeren ben in de aanloop nar de Halve Marathon, merk ik dat ik steeds meer honger heb. Het lijkt wel of ik gedurende de hele dag, alle dagen honger heb. Ik kan me nu aansluiten bij Remy zijn team #teamalwayshungry. Nu is het ook niet raar dat ik zoveel honger heb, nu ik vaak en lang hardloop. Alleen heb ik moeite met de juiste invulling geven aan mijn eten. Ik wil het liefst gedurende de dag niet teveel eten. Ik weet ook wat ik het beste wel kan eten, maar op een of andere manier komen oude gewoontes terug als ik de gehele dag honger heb. En als ik dan de mist in ben gegaan dan lijkt het me verder ook niet meer te interesseren. Door mijn voedingen meer vooraf voor te bereiden, ga ik wel minder de mist in. 

 

Het is nog een kleine twee weken tot de halve marathon en ik denk dat ik tot die tijd de focus even van het afvallen moet halen. Mijn lichaam vraagt op dit moment gewoon meer om eten, ik verbrand ook veel meer. Ik moet hier gewoon aan toegeven (natuurlijk wel met de gezonde keuzes) en na de Halve Marathon kan ik me weer focussen op het afvalproces. Voor nu vind ik het belangrijk dat ik ervoor zorg dat mijn lichaam voldoende energie heeft voor de Halve Marathon en het liefst loop ik ook nog een mooie tijd. 

 

Heb ik honger gehad

 

Ja constant. Zoals ik net al aangaf merk ik dat mijn lichaam constant om eten vraagt. Doordat ik zoveel energie verbruik, vraagt het meer om eten. En dat is niet alleen op de dag dat ik een lange duurloop heb gelopen, maar ook op de dagen erna. Waarschijnlijk omdat ik op de dag van een lange duurloop mijn voeding niet voldoende of niet op de juiste manier aanvul en daardoor blijft mijn lichaam om eten vragen. 

 

Heb ik gesmokkeld?

 

Dat valt eigenlijk wel mee. Ondanks dat ik veel honger heb gehad heb ik toch geprobeerd voor de gezondere varianten te kiezen. Oké, ik heb weleens een extra koekje op. Maar geen chocola of chips. Afgelopen weekend zijn we ook een weekendje naar Hof van Saksen geweest en daar heb ik lekker genoten. Elke ochtend werd er een uitgebreid ontbijt bezorgd met broodjes. Iets wat ik anders eigenlijk nooit eet. En in de avond zijn we lekker uit eten geweest. Moet ook een keer kunnen. Ik heb hier bewust voor gekozen en ook bewust genoten. We gaan natuurlijk ook niet elke week een weekendje weg en dit was even de laatste mogelijkheid voordat ik weer begin met werken. 

 

Hoe vullen jullie je voeding aan in een drukke trainingsperiode?

Commentaar schrijven

Commentaren: 0