· 

Resultaten week 24!

Na een aantal weken de weegschaal compleet genegeerd te hebben werd het weer tijd om de schade te bekijken. Eigenlijk had ik weinig zin om op de weegschaal te gaan staan, maar ik wist dat het wel goed voor me zou zijn! Ik moest even inzichtelijk krijgen hoe ik er op dit moment voor sta om op die manier weer een nieuwe plan de campagne te maken.

 

Ben je benieuwd wat mijn resultaten zijn na een paar weken niet wegen? Lees dan snel verder!

Eigenlijk was het niet nodig om op de weegschaal te gaan staan om te weten wat de schade zou zijn. Oké op deze manier zou ik de exacte schade kunnen vaststellen, maar meer ook niet. Want hoe dan ook ik wist dat er schade zou zijn. Ik voelde het aan alles. Ik zat minder lekker in mijn vel, leek weer bollere wangen te hebben en ga zo maar door. Ik heb bewust mijn spijkerbroek gemeden, want die zou toch niet lekker zitten.

 

Hoeveel ben ik afgevallen?

 

Deze week ben ik 1.5 kilo aangekomen. Er is nu totaal 11.8 kilo af. 

 

Qua centimeters ben ik het volgende kwijtgeraakt:

Buik: 0 cm

Taille: 0 cm 

Benen: 0 cm

 

Totaal ben ik qua centimeters kwijt:

Buik: 19 cm

Taille: 12 cm 

Benen: 10 cm

 

Heel erg balen dit, maar het was te verwachten. Ondanks dat de Halve Marathon voorbij was bleef ik eten alsof ik elk moment een Halve Marathon zou lopen. Het is niet zo zeer dat ik veel tussendoortjes at, maar ik at voornamelijk meer koolhydraten en grotere porties. Ook kon ik de eerste dagen niet sporten van de spierpijn en daarna bleek dat ik een blessure had (wist ik eigenlijk wel, maar die had ik bewust even genegeerd) en dus even niet kon hardlopen. Deze tegenslag moest ik even verwerken en dat resulteerde in extra eten. Ik moest wat anders doen en besloot op de rollerbank te gaan en wat krachttraining te doen. Maar voor mijn gevoel is dit allemaal niet zo effectief als het hardlopen. Ik mis het hardlopen echt even. Ook weet ik dat als ik minder of minder intensief sport ik minder moet eten, FAIL.

 

Heb ik honger gehad?

 

Gelukkig niet. Doordat mijn maaltijden groter waren en de maaltijden meer koolhydraten bevatten heb ik over het algemeen minder honger gehad. Als ik ook nog eens honger had gehad, dan was de schade waarschijnlijk veel erger. Dus wat dat betreft ben ik wel blij. Alleen ik moet nu wel mezelf weer herpakken. Want als ik in deze vibe blijf hangen dan is al het harde werk van de afgelopen maanden direct naar de filistijnen. 

 

Hoe nu verder?

 

Een ding weet ik zeker: het moet anders. Vanaf eind oktober ga ik hulp krijgen met mijn voeding, dus dat is nog maar twee weekjes wachten. Tot die tijd moet ik proberen de schade zoveel mogelijk te beperken en hopelijk er zelfs weer wat gewicht af te krijgen! Dus voor nu de porties weer verkleinen, meer fruit tussendoor en ondanks dat ik niet kan hardlopen toch knallen met het sporten. Beter iets, dan helemaal niets. 

 

Hebben jullie nog goede tips?

 

Commentaar schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Marloes (dinsdag, 17 oktober 2017 22:01)

    Balen dat je een tegenslag hebt! Maar inderdaad, pak de draad snel weer op zo voorkom je meer tegenslag. Fijn dat je hulp krijgt met je voeding! Krijg je advies van een diëtist?

  • #2

    Marly (dinsdag, 17 oktober 2017 22:06)

    Hi Marloes,

    Meer kun me inderdaad niet doen. Ik ga hulp krijgen van Newborn Fitmama Kimberly. Dus hopelijk gaat dat voor mij die spreekwoordelijke stok achter de deur zijn!

  • #3

    Margo (woensdag, 18 oktober 2017 01:24)

    Gaat je vast weer lukken de draad op te pakken ���