· 

Sporten en werken deel 2!

Inmiddels ben ik een maandje aan het werk en wil ik vandaag met jullie delen hoe het nu gaat. Lukt het me om mijn gezin, werk en sporten te combineren. Kan ik me houden aan mijn doelen? 

 

Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Een maand geleden gaf ik in mijn blog aan wat mijn doelen waren voor de komende maanden en hoe ik mijn nieuwe baan wilde gaan combineren met mijn gezin en het sporten. Mijn planning was om 4 keer per week te gaan hardlopen in combinatie met mijn krachttraining. Mijn ideale schema was dat ik een keer 30 minuten, 45  minuten, 60 minuten en 90 minuten zou gaan hardlopen. Op deze manier zou ik mijn afstanden en conditie goed op peil kunnen houden en zou ik vermoedelijk gemakkelijk mijn kilometers kunnen uitbreiden voor bijvoorbeeld een halve marathon. 

 

Helaas liep het allemaal  net wat anders dan gepland. Een blessure gooide roet in het eten en ik mocht twee weken niet gaan sporten. Dit werkte erg demotiverend. Uiteindelijk heb ik wel besloten om te gaan sporten, maar dan alleen even niet te hardlopen. In plaats van 4 keer in de week te hardlopen, heb ik twee weken lang 3 keer in de week een half uur gefietst. Ik deed in ieder geval iets. Maar leuk was anders. Ik was dan ook blij dat ik het hardlopen weer langzaam kon gaan opbouwen, maar hoe ging dit in combinatie met mijn gezin en werk?

 

Allereerst vond ik het belangrijk dat op de momenten dat ik thuis was ik er ook echt voor de kindjes zou zijn. Door mijn werk zie ik ze al minder en ik wil niet dat ik dan in de momenten die we samen hebben ik ook nog ga sporten. Dit is anders als Jimmy thuis is, want dan hebben ze in ieder geval ook nog tijd met papa en dan plan ik het sporten ook alleen tijdens hun slaapjes. Maar als Jimmy niet thuis is ga ik niet sporten als de kindjes wakker zijn. Heel simpel gezegd komt dit er op neer dat ik dus alleen in de avond kon gaan sporten.

 

Op zich is in de avond sporten geen probleem. Alleen als ik heel eerlijk ben moet ik mezelf toch wel elke keer die spreekwoordelijke trap onder mijn kont geven? Waarom? Niet omdat ik niet wil sporten, want ik sport echt heel graag. Maar na een dag werken ben je gewoon moe, wil je het liefst op de bank ploffen, maar moet er ook nog het een en het ander gebeuren. Als de kindjes eenmaal in bed liggen, moet ook nog alles klaar gezet worden voor de volgende dag. Dus de koffertjes voor deopvang moeten gereed gemaakt worden, de boterhammen moet gesmeerd worden en om het mezelf de volgende ochtend wat makkelijker te maken ruim ik elke avond ook de vaatwasser leeg en hang ik de was op. Dit zijn allemaal kleine dingen, maar al die kleine dingen bij elkaar kosten best wat tijd. Dus als de kindjes in bed liggen en ik kan eindelijk sporten, dan ben ik zo een uur aan  het sporten. Dan moet ik dus alles nog gereed maken en nog even douchen. Eer dat ik dan eindelijk eens op die bank kan ploffen is het 21 -21.30 uur . Dit vind ik echt niet altijd een heel relaxed vooruitzicht. Natuurlijk is sport ontspanning, maar dat is voor mij een serie kijken op Netflix bijvoorbeeld ook.

 

Ik ben dan ook echt nog op zoek naar de juiste balans. Dit is niet alleen met betrekking tot het sporten, maar ook met betrekking tot alles gereed maken. Want als je na een lange dag thuiskomt na je werk en je hebt je kindjes eindelijk opgehaald, dan heb je ook geen zin om nog een half uur of langer in de keuken te staan, Dit gaat ook bijna niet, want Evy wil het liefst ron 17 uur al eten. Vervolgens moet ik voor de jongens nog koken (lees: eten opwarmen wat ik heb ingevroren, want ik wil wel een verse maaltijd op tafel kunnen zetten) en dan kunnen we eindelijk eten. Nou we, vooral ik. Want de jongens eten 9 van de 10 keer toch niet. Nadat alles is opgeruimd doe ik de kindjes in bad, geef ik Evy nog een flesje en gaan ze allemaal naar bed. Met een beetje geluk liggen ze rond 19.15-19.30 in bed. Daarna kan ik dus gaan sporten.

 

Toch wil ik mij aan mijn schema gaan houden, alleen voorlopig nog niet qua duur. Ik wil zeker zijn dat mijn blessure over is en wil het dan langzaam weer gaan uitbouwen. Wel blijf ik gewoon 4 keer in de week sporten. Maar ik heb besloten dit op vaste dagen te doen. Mocht je dus een keer niets op instagram voorbij zien komen, stuur me dan een berichtje met: KOM VAN DIE BANK AF en motiveer me even om te gaan sporten. Voor nu is de planning in ieder geval om op maandag, woensdag, vrijdag en zondag te gaan sporten. Ik wil dan 30 minuten of 5 kilometer gaan hardlopen en vervolgens mijn oefeningen doen van het Newborn Fitmama programma. Ik denk dat het ook gewoon even tijd nodig heeft om aan mijn nieuwe "leven" te wennen en dat ik over een tijdje wel de goede balans heb gevonden. 

 

Daarom laat ik jullie over een maandje nog eens weten hoe het dan gaat!

Commentaar schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Margo (zaterdag, 04 november 2017 20:35)

    Heb respect voor je���