· 

NBFM Fitjourney deel 4!

De weken vliegen de laatste tijd voorbij. Dat is meestal in de laatste maanden van het jaar. Dan heb je het druk op je werk en privé en voor je het weet is het alweer kerstmis. 

 

Een voordeel dat de tijd zo snel gaat, is dat je helemaal niet zo bezig bent met eten. Het komt ook geregeld voor dat ik door de drukte zelfs mijn tussendoortjes even vergeet. 

 

Ben je benieuwd hoe afgelopen week is gegaan? Lees dan snel verder!

Afgelopen week was een leuke, maar ook drukke week. Op de momenten dat ik niet hoefde te werken had ik afspraken staan, waardoor ik eigenlijk tijd te kort kwam. Om mezelf gemotiveerd te houden om te gaan sporten had ik besloten mijn wekker net iets voor 6 uur te zetten en te gaan sporten. Eigenlijk doe ik dat helemaal niet graag, want ik lig veel liever nog even in mijn bed, maar ik dacht zo voorkom ik excuses om niet te gaan sporten. En heel eerlijk, stiekem vond ik het ook wel lekker. Ik kon heerlijke intervaltrainingen doen en ik was voor de rest van de dag gewoon al klaar. Na het werken als de kindjes op bed lagen, moest ik niet meer sporten, maar kon ik ook even wat andere dingen doen. 

Om eens af te wisselen ben ik ook eens gaan zwemmen. Ik heb het gewoon 55 minuten volgehouden. Niet op een top tempo, maar ik ben ook niet echt een zwemmer. Dus ik ben tevreden. Het was in ieder geval een leuke variatie en ik heb weer extra gesport.

 

De oefeningen van Kimberly heb ik gewoon elke keer na het hardlopen gedaan en die gingen ook lekker. Ik had wel redelijk wat spierpijn in mijn benen en billen, maar dat is niet erg. Dat heb ik soms liever, omdat ik dan het gevoel heb dat ik in ieder geval iets gedaan heb. 

 

Mijn voeding ging ook goed. Ik had voor de doordeweekse dagen mijn avondeten al in geland en op die manier kon ik ook makkelijker de rest van de dag inplannen. In de winter heb ik iets meer moeite met het eten van salades dan in de zomer, dus heb ik vaak als lunch wat warme rijst met champignons, courgette, paprika en kip op. Ik had dit meteen voor een aantal dagen gemaakt, zodat ik makkelijk was. Ondanks dat ik dan een warme maaltijd als lunch op heb, blijf ik trek houden in zoetigheid na de lunch. Ik weet als ik bijvoorbeeld een stukje chocolade zou pakken, dat ik vermoedelijk het niet bij maar 1 stukje kan laten. Dus daar ben ik maar niet aan begonnen. In plaats daarvan heb ik een kopje koffie gedronken. Door het drinken van koffie verdween de trek in zoetigheid en was het weer beter vol te houden. 

Afgelopen week heb ik ook een etentje gehad en heb ik bewust de rest van de dag relatief weinig op (lees: laag in calorieën). Dit was mijn cheatmeal dan voor afgelopen week maar ik wilde het niet meteen verpesten. 


Qua gewicht ben ik afgelopen week 0.7 kilo afgevallen. Niet het allerbeste resultaat, maar ik ben tevreden! We komen weer stapje voor stapje dichterbij. Ik ga voor mijn versie van mijn Christmasbody. Nu nog een leuke jurkje zien te scoren. Maar daar ben ik altijd zo slecht in. 

Commentaar schrijven

Commentaren: 0