· 

Sporten en werken deel 3!

Hoe goed mijn voornemens ook waren om het werken met sporten te combineren, hoe anders oktober bleek te zijn. Niet omdat ik geen zin had om te sporten, maar vooral omdat ik twee weken niet kon/mocht hardlopen. 

 

Gelukkig kan ik stukje bij stukje het hardlopen weer oppakken en is november dan ook een betere maand geweest. 

 

Vandaag deel ik met jullie hoe de combinatie van sporten en werken afgelopen maand is gegaan!

Het schema wat ik in eerste instantie in gedachten had qua hardlopen (5 km, 7.5 km, 10km en 15km) heb ik even gelaten voor wat het is. Nadat ik twee weken niet heb kunnen hardlopen, wil ik nu niet te hard van stapel lopen en bouw ik het rustig weer op. Gemiddeld loop ik dus 2-3 keer per week 5 kilometer. Ik ben vooral bezig met intervaltrainingen in de hoop sneller te worden. En het voordeel van een intervaltraining is dat de tijd lekker snel gaat. Daarnaast probeer ik nog een keer per week 10 kilometer te hardlopen. Dit lukt niet altijd, maar lukt het niet dan heb ik gewoon pech. Ik doe liever iets dan niets.

 

Aangezien ik redelijk wat uurtjes per week werk en ik mijn vrije tijd (als het lukt) met mijn kindjes wil doorbrengen sport ik toch voornamelijk in de avonduren. Ik vind dit nog steeds niet heel leuk en moet mezelf echt wel motiveren. Maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het goed te doen. Als Jimmy thuis is lukt het me soms ook om mijn wekker om 5:45 te zetten en dan eerst nog even te sporten. Ondanks dat ik het uit bed komen absoluut niet leuk vindt, vind ik het wel heerlijk om voor de rest van de dag al klaar te zijn. Helaas lukt mij dit niet als ik alleen ben met de kindjes, aangezien ik dan mijn wekker rond 5 uur moet zetten. En dat vind ik toch echt iets te vroeg. En stiekem is het ook wel lekker om na een lange werkdag even je hoofd leeg te maken. Natuurlijk hoor ik de bank ook stiekem mijn naam wel roepen, maar die moet maar even wachten. 

 

Ook overweeg ik nog steeds om de komende weken het sportrusten uitproberen, omdat dit qua tijd niet al te intensief is. Alleen ik heb het zo druk gehad, dat ik nog niet de tijd heb gehad om mezelf hier in te verdiepen. Verder overweeg ik om mezelf in te schrijven bij een atletiekvereniging zodat ik op die manier mezelf meer kan uitdagen, maar ook hier is het nog niet van gekomen. 

 

Ik vind het steeds leuker om meer variatie aan te brengen in mijn trainingen. Daarom ben ik niet alleen maar aan het hardlopen, maar wil ik als het lukt ook één keer in de week gaan zwemmen. Ik ben geen goede zwemmer, maar het is echt wel een goede work-out. Lukt het niet om te gaan zwemmen, dan pak ik Jimmy zijn wielrenfiets en zet ik deze op de rollerbank, om zo even een half uurtje te fietsen. Ik heb nu eindelijk ook een fijn zadel, waardoor het allemaal wat prettiger is om te fietsen. Wel moet ik nog steeds wennen aan de pijn in mijn handen. Door meer variatie in mijn trainingen hoop ik de kans op blessures ook te verkleinen. 

 

Zoals jullie inmiddels wel weten volg ik het Newborn Fitmama programma van Kimberly en volg ik ook haar oefeningen. Deze blijf ik 4 keer per week uitvoeren. Vaak doe ik een stabilisatie oefeningen en een krachttraining of buikspieroefeningen. Ik vind de oefeningen echt wel effectief, want ik heb me toch een partijtje spierpijn. 

 

Het sporten gaat dus eigenlijk best wel goed. Oké, natuurlijk moet ik mezelf wel eens motiveren om na een lange werkdag mijn sportkleding aan te trekken en te gaan, maar ik doe het wel. Maar hoe gaat het nu op het werk?

 

Ik vind het heerlijk om weer te werken. Stiekem vind ik het wel fijn om even wat anders te doen dan het huishouden en de kindjes. Het is een goede afwisseling. Oké, afgelopen maand was een ontzettend drukke maand. Ik kwam echt tijd te kort en op momenten dat ik niet aan het werk was, was ik in gedachten nog bij mijn werk. Het was allemaal een beetje hectisch en dit had ook echt wel uitwerking op mijn doen en laten, maar des te fijner ik het vond om even te gaan hardlopen. Vooral buiten. Helaas kon dit niet altijd, maar op de momenten dat het wel kon genoot ik er extra van.

 

Ik hoop dat ik de komende maanden het werk en het sporten goed kan blijven combineren. Dat ik lekker gemotiveerd blijf en de juiste balans vindt en blijf houden. 

Commentaar schrijven

Commentaren: 0