· 

NBFM Fitjourney deel 6!

Vanavond is het pakjesavond. Een avond die wij vroeger vierden met allerlei lekkernijen, zoals een taartje, chipjes en toastjes. Nu zijn de kindjes nog best klein en gaat het hun voornamelijk om de cadeautjes. Maar Sinterklaas staat wel bekend om allerlei verleidingen: pepernoten, chocoladeletters, kikkers/muizen, chocoladepepernoten, banketletters en ga zo maar door.  Stuk voor stuk vind ik het lekker, maar heb ik me afgelopen week kunnen inhouden?

 

Ben je nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder!

Rond de sinterklaastijd ben ik een echte zoetekauw (niet alleen dan hoor :-P). Vooral de chocoladepepernoten zijn een favoriet van mij. De beste remedie is om niks in huis te halen. Alleen met kleine kindjes in huis vind ik dat ook niet helemaal kunnen. Het is niet zo dat mijn kast uitpuilt van de sinterklaas lekkernijen, maar ik vind wel dat de jongens op zijn tijd een paar pepernoten mogen hebben. Ik haal dit dus gewoon in huis en het hangt dus van mezelf af of ik me laat gaat of niet. 

 

Normaal gesproken als ik sinterklaas lekkernijen in huis haal kan ik het niet laten om er van te eten en als ik niet op let heb ik zo een hele schaal pepernoten op. Omdat ik op dit moment eigenlijk best wel goed bezig ben, vind ik het zonde om mijn resultaten te verpesten. Vooral omdat ik bang ben dat ik in mijn slechte gedrag blijf hangen en dat wil ik voorkomen. Maar ik wild me niet alles ontzeggen, dus wat heb ik gedaan. Elke avond rond 20.30 heb ik een schaaltje met 250 magere kwark gepakt, hierin heb ik een mandarijn in gedaan en ongeveer 5 pepernoten in kleine stukjes. Vaak pakte ik de kruidennoten van de Body & Fit Shop. Dit kwam in totaal neer op ongeveer 200 calorieën, dus een prima tussendoortje. Op deze manier kon ik toch genieten van de pepernoten en had ik ook geen zin om meer te pakken, omdat het in zijn geheel goed vulde. Voor de rest was afgelopen week heel eenzijdig qua voeding. Elke ochtend magere kwark of havermout. Elke middag rijst met kip en groenten en vaak at ik dit ook als avondeten. Qua voorbereidingen was dit wel heel makkelijk, maar qua variatie heel saai. Omdat het al klaar stond at ik het op, maar anders was de kans misschien aanwezig dat ik het toch een keer zou skippen.

 

Op het gebied van sporten heb ik voldoende afwisseling gehad. Ik heb gefietst, hardgelopen en gezwommen en natuurlijk mijn krachttraining. En het zwemmen heb ik al om 7 uur in de ochtend gedaan. Ideaal. Lekker vroeg. Je hebt daarna nog de hele dag voor je. Ik stond er alleen van te kijken dat best wel veel mensen dezelfde gedachten hadden. In het begin viel het nog mee met de drukte, maar naarmate het later werd, werd het ook drukker. Ik was het dan ook na 45 minuten beu om alsmaar te slalommen tussen alle andere zwemmers. 

 

Afgelopen vrijdag ben ik ook weer op de weegschaal gaan staan. Ik moet mezelf trouwens wel inhouden om er niet elke dag op te gaan staan. Maar ik weet wat voor een effect dat op mij kan hebben. Deze keer ben ik 0.5 kilo kwijt geraakt. Niet slecht. Maar ik ben niet super tevreden. Ik heb afgelopen week zo goed opgelet. Mijn eten netjes afgewogen. Ik ben wat lager in mijn koolhydraten gaan zitten, dus ik had stiekem op een beter resultaat gehoopt, maar helaas. Toch ben ik niet geheel ontevreden. Stapje voor stapje kom ik steeds dichterbij mijn doel en zeker met de feestdagen in het verschiet moet ik deze mindset zien vol te houden. 

 

Zijn er nog meer mensen die voor de feestdagen nog wat kilo's proberen kwijt te raken?

Commentaar schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Margo (dinsdag, 05 december 2017 21:52)

    Weer goed gedaan. Petje af