· 

#amileperday

Februari is weer voorbij en zo dus ook mijn uitdaging om elke dag tenminste 1 mile te hardlopen/wandelen of te fietsen. 

 

Stiekem ben ik wel een beetje bij dat het voorbij is. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder!

Om meer in beweging te komen heb ik besloten om in februari tenminste elke dag 1 mile te wandelen/hardopen of te fietsen. Ik hoopte hiermee meer beweging te krijgen en ik wist vooraf dat het me ongeveer 10 minuutjes per dag zou kosten. Ook wist ik wel van tevoren dat ik geregeld natuurlijk meer zou hardlopen dan die ene mijl, maar ik wilde een stok achter de deur hebben. Daarom heb ik ook elke dag via mijn instastories met jullie gedeeld als ik mijn mijl had gelopen. Uiteindelijk heb ik alleen maar hard gelopen, omdat dat voor mijn gevoel toch de snelste manier was om mijn doel te behalen. 

 

Aan deze uitdaging zaten voor mij zowel voordelen als nadelen. Een van de grote voordelen was dat ik elke dag een beetje extra beweging kreeg. Ik behaalde meer stappen per dag en en als ik het er eenmaal op had zitten was ik ontzettend blij. In het ergste geval kostte het mij niet meer dan 10 minuten om mijn doel te behalen, dus wat is dat nu op een hele dag? Niks toch. klopt. Al koste het mij soms wel meer moeite om mezelf er daadwerkelijk toe aan te zetten en heb ik serieus een paar keer overwogen om het gewoon niet te doen, maar dat kon ik dan uiteindelijk weer niet. Ik ben namelijk niet een uitdaging aangegaan om er weer mee te stoppen, omdat ik liever op mijn bank plof. Nee het doel van deze uitdaging was juist om meer in beweging te komen. Dus gaan met die banaan!

 

Ondanks dat het mij niet veel tijd kostte en het ervoor zorgde dat ik extra beweging kreeg ben ik ook ontzettend blij dat het klaar is. Ik merk dat mijn lichaam een beetje op aan het raken is. Ik heb nu natuurlijk 28 dagen aan één stuk gesport. Ik heb geen één dag een rustdag gehad en dat begint zijn tol te eisen. Juist door deze uitdaging ben ik tot de ontdekking gekomen dat het houden van een rustdag echt heb onderschat. Ik dacht altijd wat stelt een rustdag nou voor. Ik kan gewoon door gaan. En dat kan inderdaad ook, maar na 4 weken non stop te trainen is mijn lichaam er wel klaar mee. Ik merk dat het langer duurt voordat mijn spieren zijn hersteld. Mijn benen zijn moe en als ik langer door zou gaan zouden er blessures op de loer liggen. Mijn lichaam wil gewoon weer een dagje rust. Een dagje even niet hardlopen. Een dagje even geen krachttraining. Maar gewoon een dagje lekker op de bankhangen. 

 

Al met al ben ik toch blij dat ik deze uitdaging ben aangegaan en achteraf ben ik blij dat ik niet voor een zwaardere versie ben gegaan. Nu blijkt dat dit absoluut meer dan genoeg was voor mijn lichaam. Maar dankzij deze uitdaging heb ik in deze maand in totaal 167.2 kilometer gelopen. En moet je na gaan dat dit de kortste maand van het jaar is en ik in de afgelopen maanden verre van zoveel kilometers heb gelopen. Ook heb ik mijn dagelijkse aantal stappen weer weten omhoog te krikken naar tenminste 10.000 stappen per dag. Ik zeg goed bezig. Ook vond ik het leuk om te zien dat een aantal van jullie mee hebben gedaan aan de uitdaging. Dit gaf mij natuurlijk ook weer extra motivatie! Jullie zijn toppers!

 

En voor nu ga ik lekker even rust nemen! Of zal ik morgen toch een duurloopje plannen. Dilemma's ;-).

 


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Lisette (zondag, 04 maart 2018 01:39)

    Toppertje!