· 

Zwinstedenloop!

Onverwachts heb ik besloten om morgen met de Zwinstedenloop mee te lopen en wel te weten de Halve Marathon. Nouja geheel onverwachts is het niet. Ik wide eigenlijk wel graag mee doen, maar we zouden in eerste instantie Remy zijn verjaardag dat weekend vieren, dus dan werd het even teveel. Nu we Remy zijn verjaardag vorige week hebben gevierd, was er opeens voor mij de mogelijkheid om toch de Halve Marathon te lopen. En hoe leuk is het dat er eens een Halve Marathon hier in de regio wordt gehouden. 

 

Ben je benieuwd hoe ik mij hierop heb voorbereid? Lees dan snel verder! 

Aangezien het eigenlijk een lukrake actie van mij is heb ik niet specifiek getraind voor deze halve marathon. Ik heb mezelf ingeschreven voor de Halve Marathon van Tilburg in mei dit jaar en ik was sinds enkele weken begonnen met het trainen voor deze halve marathon. Ik ben weer begonnen met mijn duurlopen op te voeren en heb zelfs ook weer een Halve Marathon gelopen. Ik weet dus dat ik de afstand kan lopen. Dus dat zal niet het probleem zijn. Het probleem gaat waarschijnlijk eerder zijn dat ik te snel start en dus mezelf volledig geef in de eerste kilometers en op het einde geen energie meer heb om te versnellen en juist dat dat wel heerlijk is. 

 

Het enige wat me nu nog rest is dat ik me morgen moet inschrijven. Dat is echt niets voor mij. Nu moet ik het op het laatste moment regelen. Vreselijk. Je kan je maximaal tot een half uur van tevoren inschrijven, maar dat is niks voor mij. Dat geeft mij echt teveel stress. Want de plek waar ik mijn auto wil parkeren, het inschrijven en de daadwerkelijke marathon liggen te ver uit elkaar. Hiermee krijg ik een dejavu gevoel van de marathon van Eindhoven, waar ik uiteindelijk naast de Halve Marathon nog eens 18 kilometer heb gewandeld, omdat we de auto te ver weg hadden geparkeerd en op het laatst teveel moesten sjouwen. Daar raak ik echt gestrest van, dus dat ga ik niet weer doen. Dan rij ik liever een keer in de ochtend op en neer, dat bespaard me een hoop stress. 

 

Ook heb ik deze week geprobeerd om op mijn voeding te letten .Vanaf het moment dat ik heb besloten om me in te schrijven voor de Halve Marathon had ik besloten om extra gezond te eten, zodat ik voldoende eiwitten en koolhydraten binnen zou krijgen. Totaal mislukt. De eerste dagen had ik meer, maar niet perse heel gezond. Daarna heb ik mezelf weer hersteld. Verder heb ik ook snel nog een carbo-loader besteld, om zeker te zijn dat mijn lichaam voldoende energie heeft om de Halve Marathon te lopen. Eigenlijk best wel onzin, want en paar weken liep ik hem ook zonder enige voorbereiding qua eten, maarja ik neem liever het zeker voor het onzekere.

 

Sinds ik bekend ben met de hardloopsokken van Stoxenergy loop ik bijna altijd mijn langere duurlopen en vaak ook mijn kortere loopjes met deze sokken. Ik had vooralsnog alleen de normale en was er benieuwd naar de Light. Dus die heb ik afgelopen week nog gauw besteld, zodat ik deze aan kon doen met de Halve Marathon. Ik heb ze natuurlijk eerst wel uitgeprobeerd en het was echt een verschil met de normale sokken, maar ook wel wennen. En ter bevordering van mijn herstel heb ik ook meteen recovery sokken besteld. Ik ben heel erg benieuwd wat deze voor mijn herstel gaan doen. 

 

De vorige keer dat ik een Halve Marathon liep, liep ik deze samen met Jimmy. Deze keer loop ik hem alleen. Daarom dat ik er ook voor kies om net als tijdens mij trainingen lekker met muziek te lopen. Ik heb dit in Eindhoven ook echt wel gemist, want de muziek helpt me soms door de zware momenten en zeker als ik alleen loop ga ik dat wel nodig hebben. 

 

Voor morgen is het weer koud en een sterke oostenwind. Dit brengt wel twijfels met zich mee. Vandaag was het namelijk echt te koud en als het morgen ook zo is dan weet ik niet of ik de Halve ga lopen. Ik wil namelijk niet ziek worden. Als het nu alleen koud zou zijn dan zou ik het al minder erg vinden. Ik vind het heerlijk om in de kou te lopen en dit kan mijn prestaties ook ten goede komen. Alleen de wind daarentegen niet. Ook moet ik niet te snel starten.  Ik weet dat ik bij de start moet doseren, zodat ik later nog kan versnellen. Start ik te snel dan ga vind ik het heel moeilijk om te herstellen en dit kan mijn kop kosten en dat wil ik niet. Kijk natuurlijk zou ik liefst een PR willen lopen, maar ik ben in ieder geval tevreden als ik onder de 2 uur loop. Ik hoop alleen dat ik geen last krijg van mijn knie. Afgelopen week heb ik een training gedaan met schoenen waar ik normaal gesproken binnen mee train en nu ik er buiten mee liep merkte ik dat ze schoenen eigenlijk "op" waren en geen demping meer hadden (op de loopband merk je dat gewoon niet) en dat was dus niet goed voor mijn knie. Ik heb er echt een paar dagen last van gehad, dus ik hoop dat ik er morgen geen last van heb.

 

Ik heb er in ieder geval zin in en heb last van gezonde spanning, maar morgenochtend beslis ik of ik uiteindelijk echt ga meedoen! Mocht je me zien lopen moet je vooral roepen. Als ik niet reageer dan is het niet persoonlijk, maar soms merk ik zulke dingen pas heel laat! 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0