· 

Stox Energy Socks

Net voordat ik mijn eerste Halve Marathon liep heb ik van Stox de Running Socks gekregen om deze te testen. Sindsdien loop ik bijna elke training met deze sokken en ben ik er eigenlijk wel zeer te spreken over. 

 

Nu ik afgelopen week Last-Minute besloot om weer een Halve Marathon te lopen heb ik besloten om de Running Socks Light en de Recovery Socks te bestellen.

 

Vandaag deel ik met jullie mijn ervaring!

 

Lezen jullie weer mee?

Ik had deze sokken al meerdere malen voorbij zien komen op Instragram en ik was erg benieuwd naar de sokken. Meerdere malen heb ik gedacht: zou ik ze bestellen? Maar ik kan nogal sceptisch zijn en vraag me dan af of de sokken nou inderdaad doen wat ze zeggen en ga ik er baat bij hebben? Nadat ik de gewone sokken had geprobeerd was ik toch ook wel benieuwd of de Light Socks anders zouden voelen en of ik baat zou hebben bij de Recovery Socks! 

 

Waar zijn de sokken goed voor?

 

-       Meer energie

-       Minder spierpijn

-       Beter uithoudingsvermogen

-       Verkleint de kans op shin splints

 

Vooral de eerste drie punten vond ik wel interessant. Toch heb ik in het begin altijd mijn twijfels. Werkt het echt? Blijven de sokken überhaupt wel zitten? Maar na de Halve Marathon van Eindhoven had ik gemerkt dat ik er toch baat bij had. Ik had geen last meer van mijn kuit, terwijl ik de weken ervoor daar juist wel last van had. Ik had na het lopen van de halve marathon een stuk minder spierpijn in mijn kuiten, dit in tegenstelling tot mijn bovenbenen. De Recovery sokken kunnen het volgende betekenen:

 

-      Sneller herstel

-      Meer energie

-      Effectief met Shin Splits, kuit en achillespees problemen. 

 

Dit klonk als muziek in mijn oren. Hoe fijn zou het zijn als ik na de Halve Marathon pijnloos zou opstaan en niet net als na elke duurloop last van mijn kuit zou hebben. Ik was benieuwd. 

 

Wat was ik blij toen de sokken eindelijk binnen kwamen. Ik wilde ze namelijk graag testen voor de Halve Marathon. De eerste keer dat ik de Light sokken aan had moest ik ook echt wel even wennen. Het leek alsof heel mijn kuiten werden samen geknepen. De Recovery sokken heb ik eerst geprobeerd na een loopje van 10 kilometer. Wat viel mij op?

 

-       De sokken zit strak om je kuiten en zakken niet af;

-       De eerste paar keer dat ik de sokken aan had leek het alsof ik de eerste kilometers zwaardere benen had;

-       Het leek alsof ik in het begin minder makkelijk tempo kon maken. Voor je benen is het heel goed om niet meteen volle bak te starten. Zo kunnen je spieren opwarmen, waardoor je vaak daarna veel beter kan presteren;

-       Geen zwakke benen. Meestal als ik ga hardlopen krijg ik rond de 30 minuten zwakkere (slappe) benen, dit had ik nu niet.

-       Sinds de halve marathon van Eindhoven had ik na een langere duurloop last van mijn kuit. Het leek alsof er een spier niet helemaal lekker zat. Tijdens het lopen met de sokken had ik hier geen last van. Ook als ik de sokken niet aan had, leek het alsof het een stuk beter ging met mijn kuit. 

-           Tijdens de Halve Marathon had ik echt het idee dat mijn benen het beter volhielden. Ik leek te bruisen van energie en leek goed tempo te kunnen maken en kon het goed volhouden;  

-       Na mijn trainingen heb ik helemaal geen spierpijn gehad en hierbij moet ik zeggen dat ik gemiddeld vaak 11 kilometer heb gelopen. Na de Halve Marathon heb ik meteen de Recovery Socks aangedaan en die heb ik de rest van de dag en nacht aangehouden. En eerlijk?  Ik heb helemaal nergens last van gehad. Ik had geen last van mijn kuit, ik had geen spierpijn. Niks. Hoe fijn is dat! 

 

Ik kan iedere hardloper, zeker als je vaker een langere duurloop loopt, de runningsocks en recovery socks van stoxenergy aanbevelen. Ze doen echt wat ze zeggen en dat maakt het lopen alleen maar leuker (en makkelijker). 

Reactie schrijven

Commentaren: 0