· 

NBFM Summerbodychallenge

Nog 12 weken en dan is het zomer! Dus we moeten nog hard aan de bak willen we echt summerproof zijn! Want op dit moment ben ik toch heel blij dat ik mezelf nog lekker kan verstoppen in een groot en warm vest! De NBFM summerbodychallenge kwam dan ook precies op het juiste moment! 

Ben je benieuwd wat het inhoudt? Lees dan snel verder!
Afgelopen weken waren niet de allerbeste weken. Het is niet zo zeer dat ik alleen maar snoepte, maar ik snoepte wel, maar ik kwam maar niet in de flow. Het lukte me gewoon niet om de dag te starten met een havermoutje of een lekkere Griekse yoghurt. Ik at voornamelijk brood, veel brood. En daarmee ook veel zoet beleg. En dat terwijl ik helemaal geen fan van brood ben. Maar ik had gewoon even de puf niet om voorbereidingen te treffen, dus ik hield het voornamelijk bij simpel en snel en vaak dan verre van gezond. En doordat ik opeens besloot om een halve marathon te lopen kwamen deze koolhydraten wel goed van pas, dus ging ik nog mooi even door. En daar moest nu verandering in komen. Ik ben het gebrek aan variatie en ongezonde voeding beu. Maar het lukte me niet om mijn voedingspatroon te doorbreken. Ik zat weer op zo’n moment dat ik wist dat het mij niet ging lukken zonder hulp van buitenaf. Want hoe graag ik ook wil mijn laatste doel te bereiken,het lukte me even niet. Dit voelt heel zwak natuurlijk. Ik ben er zelf debet aan als ik mijn doelen niet behaal. Ik ben zelf de persoon die ervoor kiest om een boterham met hagelslag te eten. Er is niemand die me dwingt om een koekje te eten in plaats van een stuk fruit of een lekker bakje yoghurt. Nee dat doe ik allemaal zelf. En ik ben steeds verder verwijderd van mijn doel op deze manier. Ik heb het geluk dat door het vele sporten niet in gewicht aan kom, maar ik zit er niet lekkerder door in mijn vel. Ik voel me futloos (de gebroken nachten van de afgelopen weken dragen hier natuurlijk ook aan bij)en opgeblazen. Dus zeker met de lente en zomer in het vooruitzicht waar ik afstand moet doen van mijn alles verhullende kleding, moet ik weer hard aan de bak. 

De NBFM Summerbodychallenge kwam dan ook op het juiste moment. Er doen meer dan 300 vrouwen mee aan deze Challenge en motiveren elkaar dagelijks in de NBFM-app. Al deze vrouwen hebben hetzelfde doel, klaar zijn voor de zomer. Kimberly heeft nieuwe work-outs geïntroduceerd om je summerbody te behalen. En ik moet toegeven, dit zijn heerlijk pittige work-outs. Afgelopen weekend heb ik twee workouts gedaan en ik heb er behoorlijk spierpijn van gehad. Maar dat vind ik heerlijk! Dan heb ik echt het gevoel dat ik lekker heb gesport! 

Met de challenge is het de bedoeling dat je natuurlijk je voeding gaat bijhouden. Dit is iets wat ik de afgelopen weken heb los gelaten. Dit was bewust. Ik wilde kijken of ik zonder het plannen van mijn voeding het ook kon. Maar dat was een dikke fail. Ik zit dus nog niet op het moment dat ik zonder het inplannen van mijn voeding kan. Want blijkbaar kies ik dan meer voor het gemak en eet ik bewust meer calorieën dan ik nodig zou hebben. Dus het werd weer tijd om mijn eten te plannen. Dus dat heb ik voor deze week gedaan. Ik heb mijn dagen ingepland op basis van het avondeten wat ik had ingekocht. De porties daarvan kan ik zo groot of klein maken als ik wil, afhankelijk hoe ik de rest van de dag wil inplannen. Het zal de eerste dagen ook echt even niet makkelijk zijn. En ik zal heus wel trek hebben, maar ik weet dat dit een paar dagen duurt en dan ben ik er ook weer aan gewend. 

Verder kun je met de challenge punten verdienen. De punten verdien je door netjes je eten te plannen, je workouts te doen en naast je workouts ook nog ongeveer 30 minuten per dag te bewegen.  Als je voldoende punten hebt behaald in de week dan heb je dus een cheatmeal verdiend. In tegenstelling tot het normale NBFM programma moet je hier je extraatje verdienen. En dat is helemaal zo slecht nog niet. Want heb je zin in dat stukje chocolade, die lekker pizza of gewoon een friet speciaal, dan zul je in beweging moeten komen. Op deze manier smaakt het natuurlijk alleen maar beter. Want je hebt er voor gewerkt. Je hebt het verdiend! Dus dat wordt plannen, plannen en nog eens plannen. En bij het programma zit een makkelijke weekplanner. Hiermee heb je snel een overzichtelijk schema die je in het zicht kunt ophangen. Op deze manier weet ook je gezin hoe je week eruit ziet en kunnen ze je motiveren en steunen op de momenten dat je even geen zin hebt!

Omdat het een nieuwe challenge betreft heb ik weer nieuwe foto’s gemaakt en nieuwe metingen gedaan. Op deze manier kan ik mijn progressie de komende weken goed bijhouden en deze met jullie delen. 

Voor de zoveelste keer ga ik er weer helemaal voor en hoop ik toch echt nu mijn laatste doelen te bereiken.  

Reactie schrijven

Commentaren: 5
  • #1

    Annemarie (dinsdag, 27 maart 2018 20:00)

    Goed bezig! Ik doe deze keer met je mee. :-)

  • #2

    Margo (dinsdag, 27 maart 2018 20:52)

    Gaat je zeker lukken �

  • #3

    Marly (dinsdag, 27 maart 2018 21:22)

    Gezellig meid!

  • #4

    Pleun (dinsdag, 27 maart 2018 22:09)

    Ik ben toch zo nieuwsgierig naar je foto's van voor en tot nu. Volgens mij ben je echt veel kwijt he je ziet er top uot

  • #5

    Marly (donderdag, 29 maart 2018)

    Hoi Pleun,

    Die heb ik al eens gedeeld op mijn blog en bij de blog van fitmommarly 1 jaar staat er ook een. Voor de rest heb ik niet veel foto’s, want die maak ik niet graag in mijn zwaardere periode!