· 

Eetdagboek!

Zoals eerder aangegeven wordt mijn eetdagboek de komende tijd een vaste rubriek op mijn blog. Op deze manier geef ik jullie een kijkje in mijn eetgewoonten en het is een leuke afwisseling ten opzichte van mijn fitjourney.

 

Deze week deel ik een doordeweekse dag en een dag in het weekend met jullie. En helaas hoort daar niet een van de paasdagen bij. Hoe ik de paasdagen heb overleefd laat ik jullie over een paar dagen weten!

 

Ben je benieuwd wat ik zoal eet? Lees dan snel verder! 

De grootste opgave van dit eetdagboek was het maken van de foto's. Dat zit nog niet echt in mijn systeem, maa ik ga mijn best doen. Alleen door de hectiek en de nieuwigheid ontbreekt er wel eens een foto, maar het is even niet anders. En zoals ik eerder zei krijgen jullie echt te zien wat ik geen. Hoe goed ik namelijk ook mijn dagen soms kan inplannen, komen er toch verleidingen op mijn pad. En soms zeg ik nee tegen verleidingen, maar andere keren ben ik wat makkelijker en pak ik wel wat lekkers. Zo is het leven en zo is het ook goed vol te houden. Als ik alleen maar ja zeg tegen al het lekkers, dan wordt het een andere zaak. Maar een keertje kan echt geen kwaad. 

 

Mijn dagen probeer ik vooraf in te plannen op basis van het avondeten. Dit is mijn basis en de rest van de dag plan ik er om heen. Aan het einde van de dag probeer ik rond de 1400 calorieën uit te komen. De ene keer zal dit wat meer zijn, de andere keer wat minder. Maar meestal scheelt het niet heel veel. En Mocht er een keer een uitschieter bij zitten, dan probeer ik dat wel te compenseren door te sporten. Dan heb ik in ieder geval de extra calorieën verbrand en kan het voor mijn gevoel wat minder kwaad. 

Doordeweekse dag

 

Ik was iets te enthousiast geweest met het inkopen van bananen, dus ik besloot een keer op een doordeweekse dag de dag te starten met bananenpannenkoeken. Ik maak deze eigenlijk altijd wel met 1 banaan, twee eieren en een beetje havermout. Ze vullen goed en ik vind ze echt heerlijk. Het kost wel iets meer  tijd dan een schaaltje met kwark, daarom dat ik ze vaak eerder in het weekend maak, maar deze keer had ik voldoende tijd, dus kon het geen kwaad.

 

Als tussendoortje had ik fruit mee, maar er werd op het werk getrakteerd op cake en daar kon ik geen nee tegen zeggen. Dus die heb ik lekker op. Daarna kwam een collega met paaseieren van leonidas. Ja die kon ik niet laten schieten, dus ook daar heb ik nog eentje van op. 

 

Lunchen doe ik eigenlijk bijna altijd thuis samen met Jaimey en aangezien Jimmy thuis was had hij een waldkornbol gehaald en had hij eitjes gekookt. Eigenlijk zat dit niet in mijn planning, maar ik heb het toch op. 

 

Als tussendoortje heb ik nog een plakje eigengemaakt bananenbrood op. Dit is echt een van mijn favorieten. Ik vind dit super lekker. Daarbij heb ik nog een mandarijntje op om wat vitamines binnen te krijgen. 

 

Van mijn avondeten heb ik dus geen foto. Het was ook niet heel boeiend. Een oerhollandse boerenkoolstamppot met een runderhamburger en een beetje appelmoes. Want ja ik ben een persoon die graag appelmoes eet. De hamburger daarentegen smaakte me niet zo, dus die heb ik uiteindelijk aan  Jimmy gegeven.

 

Als de kindjes eenmaal op bed liggen en ik eindelijk op de bank zit, dan heb ik eigenlijk altijd wel trek. Eigenlijk vaak lekkere trek.  Maar aangezien de dag al niet al te best was, heb ik daar niet aan toegegeven en heb ik lekker een bakje magere kwark op.

Weekend

 

In het weekend plan ik vaak minder strak mijn eten. Ik kijk vaak wel hoe de dag loopt en moet vaak nog boodschappen doen. 

 

Deze keer ben ik de dag gestart met een schaaltje Griekse Yoghurt met een banaan, wat havermout en een beetje chocolade sprinkles van Miste Flavor. Dit is een makkelijk en een goed vullend ontbijtje om de dag mee te starten. Aangezien ik graag weer eens een stukje wilde hardlopen, was dit ook een goede bodem. Het vult goed, maar ik hoef het niet eerst een half uur te laten zakken voordat ik weg wil gaan. Ideaal. 

 

Uiteindelijk heb ik 12.5 kilometer hardgelopen en vond ik dat ik na het hardlopen wel een eiwitshake had verdiend. Op deze manier kon ik mijn eiwitten goed aanvullen en had ik ook niet een te zwaar tussendoortje net voor de lunch. 

 

Als lunch heb ik twee geroosterde boterhammen op met de tonijnsalade uit het NBFM programma op. Dit is echt van mijn favorieten. Je maakt hem makkelijk klaar, hij is laag in calorieën en super lekker. En hier lust in huis verder niemand dit, dus ik hoef lekker niet te delen. 

 

Als tussendoortje ben ik begonnen met een paar druiven en een halve appel. Aangezien ik de jongens eigenlijk altijd eerst fruit geef, voordat ze iets anders krijgen. Dan kan ik net zo goed meedoen. En de vitamines kon ik wel goed gebruiken. Daarna heb ik een oerkoek uitgeprobeerd. Deze valt in calorieën en suikers mee en er zouden extra proteïne in zitten. Op zich was de koek niet verkeerd, een klein beetje droog, maar wel oké van smaak. 

 

Als avondeten doe ik in het weekend vaak makkelijk, zeker als ik er alleen voor sta ga ik niet uren kokkerellen. Deze keer wilden de boys graag pizza. Daar had ik geen zin in. Dus besloot ik te gaan voor twee pitabroodjes met kipfilet. Dit was goed voor mijn eiwitten en ik vind dat echt wel lekker. Ik heb er een beetje cocktailsaus bij gedaan en een schaaltje rauwkost bij op (die dus  niet op de foto staat).

 

Tot slot heb ik de dag afgesloten met een glaasje wijn. Alleen deze smaakte voor geen meter. Ik wijt het aan mijn verkoudheid, want het was echt wel een wijntje die ik normaal gesproken lekker vind. 

En dat was mijn Eetdagboek voor deze keer. Niet een heel bijzondere week, maar ook niet een super strakke qua voeding. Maar dit is wel de realiteit! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0