· 

Food Diary

Inmiddels is mijn laatste eetdagboek alweer twee weken geleden en is het weer tijd voor een kijkje in mijn eetpatroon. Ook deze week deel ik met jullie een doordeweekse dag en een dag uit het weekend. Afgelopen week heb ik heel goed op mijn voeding gelet en dit kun je ook wel terug zien in mijn eetdagboek van de doordeweekse dag. De dag in het weekend was wat anders dan een normale dag in het weekend aangezien we een dagje naar de Efteling zijn geweest. Nu had ik er natuurlijk voor kunnen kiezen om een andere dag te laten zien, maar ik wilde jullie ook een reëel beeld geven wat ik op zo'n dag vaak eet. 

 

Kijken jullie weer mee?

Doordeweekse dag

 

Ik was het uitstel en eetgedrag van mezelf van de afgelopen weken zo ontzettend beu dat ik afgelopen week het roer weer radicaal heb omgegooid. Hier moest namelijk weer verandering inkomen want mijn lichaam was ook teveel aan het veranderen. Dus ik ben de dag lekker gestart met een schaaltje havermout met wat aardbeien, blauwe bessen en een paar rozijnen. 

 

Rond half 10 is het op mijn werk altijd tijd voor koffie en een koek en toen heb ik een plakje ontbijtkoek op en later nog een banaan. 

 

Mijn lunch had ik goed voorbereid, want ik had voor twee dagen een salade gemaakt van sla, paprika, komkommer, cherry tomaat, volkoren macaroni, augurk, kipfilet en een beetje feta. Dit is echt geen straf, al zeg ik het zelf. 

 

Net als om half 10 is het om half 3 op het werk wederom tijd voor een koek en een kopje koffie. Nu drink ik eigenlijk altijd thee en heb ik de koek vervangen van een nieuwe reep van Quaker, welke relatief laag is in calorieën en suikers en best wel lekker is. Ook heb ik een paar wortelen op. 

 

Bij mij werkt een goede voorbereiding het beste, daarom had ik mijn avondeten ook al voorbereid. Dit keer was het zilvervliesrijst met kipfilet, champignons, paprika en sperziebonen. Een goed vullende avondmaaltijd. 

 

De dag heb ik tot tot afgesloten met een schaaltje Griekse Yoghurt met passievrucht. Lekker en simpel en alles samen voor een mooie 1400 calorieën. 

Dagje Pretpark

 

Als wij een dagje naar het pretpark gaan dan plan ik mijn dag eigenlijk niet heel erg in qua voeding. Ik zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om alles vooraf te preppen en mee te nemen, maar daar heb ik dan vaak geen zin in. Althans ik heb geen zin om heel dat eten mee te nemen. Dus dan is het een kwestie van keuzes maken. Ik heb er bewust voor gekozen om de dag te starten met een rondje hardlopen. Ik dacht even wat calorieën verbranden, ondanks het vele lopen in het pretark zelf. 

 

Verder heb ik de dag gestart met een schaaltje Griekse Yoghurt met een beetje Havermout, aardbeien, rozijnen en kaneel. 

 

Omdat ik bijna jarig ben kreeg ik een gratis gebakje. Nu heeft de Efteling ontzettende lekkere Chocoladebollen die echt in de buurt komen van die echte van Jan de Groot, dus die kon ik niet laten schieten. 

 

Mijn lunch was ook niet super gezond maar de kids mochten kiezen en normaal gesproken heb je bij de Efteling veel keuze, maar alleen hier niet. Dus het werd een frietje met mayonaise en een bamihapje. 

 

Het weer was echt prachtig dus we hebben ook nog genoten van een softijsje. Ik heb mijn ijsje met Evy gedeeld of zij met mij, het is maar hoe je het wilt bekijken. 

 

Omdat ik wist dat we een dagje weg gingen hebben we gekozen voor een simpel diner. Rauwkost met gebakken zalm. Je kan namelijk niet heel de dag slecht eten (iets wat ik een paar weken gemakkelijk nog wel deed). 

 

Tot slot heb ik de dag afgesloten met een wijntje. Ik vond dat die ik wel had verdiend!

 

Uiteindelijk is het meer een cheatday dan een cheatmeal geworden, maar ook dat mag wel eens. Als je je goede ritme daarna maar weer oppakt is het geen probleem. Het is een kwestie van de juiste balans vinden. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0