· 

Food Diary

Het is weer tijd voor een Food Diary. Net als de andere keren deel ik weer met jullie een doordeweekse dag en een dag uit het weekend. Deze keer deel ik met jullie wat ik allemaal op heb op mijn verjaardag en op een dag dat ik een langere duurloop heb gelopen. 

 

Zijn jullie benieuwd? Lees dan snel verder! 

Doordeweekse dag!

Afgelopen dinsdag was ik jarig en dit vond ik wel een geschikte dag om met jullie te delen, omdat ik wist dat ik toch net wat anders zou eten dan anders. Omdat ik alleen met Evy was, zou ik geen gekke sprongen maken, maar ik ging sowieso trakteren op het werk en daar zou ik de rest van de dag rekening mee houden. 

 

Ik ben de dag begonnen met twee rijstwafels en twee gekookte eitjes. Dit is op dit moment echt een soort van verslaving van mij. Ik vind dit super lekker en het is zo klaar en het is ook even wat anders dan havermout of kwark. Als tussendoortje heb ik lekker genoten van een gebakje. Aangezien ik chocolade ontzettend lekker vind, heb ik daar natuurlijk voor gekozen en ik heb er ook echt van genoten. 

 

Als lunch had ik al een simpele salade klaar staan met gele rijst, kip, sla, paprika, komkommer, cherrytomaat, augurk en feta. Lekker en simpel en het vult goed.

 

Het voordeel dan deze tijd van het jaar is het zomerfruit. Ik heb dan ook heerlijk genoten van ananas, frambozen en een mueslireep. Deze repen zijn laag in calorieën en suikers. Dus een echte aanrader.

 

Omdat ik dus wist dat ik taart zou eten, heb ik bewust voor een avondmaaltijd gekozen die laag is in calorieën. Ik had nog wat sla over van de lunch en ik heb daarbij een lekker stukje zalm op. Niks mis mee. 

 

Omdat ik jarig was vond ik wel dat ik een lekkere afsluiter mocht hebben. Dus heb ik twee bolletjes Koupe ijs op. Deze is laag in calorieën en hoog in proteïne. En het is chocoladesmaak. Dus happy me. 

Afgelopen zaterdag had ik een langere duurloop op de planning staan. Ik wilde ongeveer 18 kilometer gaan hardlopen, dus dan ontbijt ik altijd iets anders dan gebruikelijk. Ik zorg dat ik een goede balans heb qua koolhydraten en suikers, zodat ik voldoende energie heb tijdens het lopen. 

 

Deze keer ben ik de dag gestart met een sneetje krentenbrood en een plakje 30+ kaas en een volkoren bolletje met pure hagelslag. Daarna heb ik nog een espresso op en was ik klaar om te gaan lopen. 

 

Uiteindelijk heb ik bijna 19 kilometer gelopen en heb ik tijdens het lopen een gelletje op voor wat extra energie. Bij thuiskomst was het eerst tijd voor een eiwitshake. Daarna heb ik nog een appeltje op en was ik weer voldaan. 

 

Door de lange duurloop had ik bij de lunch echt honger en heb ik twee rijstwafels op met een gekookt eitje en een kaiserbroodje met pindakaas. Ik ben echt een pindakaas liefhebber, maar eet dit maar zelden. Dus dat is dubbel genieten. 

 

Als tussendoortje heb ik twee snack-a-jacks barbecue smaak op. Simpel, makkelijk en lekker.

 

Voor het avondeten heb ik Quesadillas gemaakt van wortelwrap,kip, paprika en wat cheddar. Even in de oven en klaar. 

 

Omdat het toch weekend is hebben Jimmy en ik samen op de bank een filmpje gekeken met een schaaltje doritos erbij. Uiteindelijk heb ik iets meer dan 1400 calorieën op, maar dat mag ook wel eens Het is niet dat ik extreem boven mijn dagelijkse caloriebehoefte zat en ik heb natuurlijk ook best wat calorieën verbrand, dus dat compenseert dan. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0