· 

Food diary

Vandaag deel ik weer een eetdagboek met jullie. En voor de verandering heb ik eens gekozen voor twee niet standaard dagen. Want ook zulke dagen zitten er natuurlijk tussen en ik wil jullie deze dagen met jullie delen. 

Deze week deel ik een doordeweekse dag waarop ik een etentje met een goede vriendin gepland had staan en de dag van de halve marathon. 

Lezen jullie weer mee?
Doordeweekse dag

Afgelopen donderdag was het Hemelvaart en was ik in het gezellige Brabant. Ik zou die avond met een vriendin uit eten gaan, dus ik wilde de rest van mijn dag daar eigenlijk op afstemmen. Dit is niet helemaal gelukt, maar ook dat kan gebeuren. 

Ik ben in ieder geval de dag goed gestart met overnight oates met wat krenten en een halve banaan. Een goedvullend ontbijt en zeker als je nog een run op de planning hebt staan. Vervolgens hen ik ruim 7 kilometer hard gelopen. 

Mijn tussendoortje was niet gepland, maar mijn moeder had appelflappen gehaald en ik had geen ruggengraat dus die heb ik gewoon op. 

Ook mijn lunch was anders dan gepland. Het werd een Italiaanse bol met een gekookt eitje, en de andere helft met kaas en pindakaas. 

Gelukkig kon ik me weer herpakken en heb ik daarna een appel op als tussendoortje. 

Omdat we pas rond 20 uur gingen eten heb ik om 17 uur nog Skyr op, om een hongerklop te voorkomen. 

Als avondeten aten we dus tapas. Een van mijn favorieten. Kleine hapjes. Lekker van alles proeven en vooral genieten. Ik heb niet exact bijgehouden wat ik op heb. Wel heb ik een paar foto’s gemaakt, zodat jullie een kleine impressie hebben. 
De dag van de halve marathon!

Een dag als vandaag is altijd een beetje vreemd. Je start met meer koolhydraten en nadien heb je vaak meer honger, waar ik dan ook gewoon aan toegeef. 

In ieder geval ben ik de dag gestart met overnight oates met wat rozijnen en een banaan. Dit vult zeer goed. En daarnaast heb ik een carboloader gedronken ter aanvulling van mijn koolhydraten. 

Rond 9 uur heb ik voor de zekerheid een appeltje gepakt. Althans heb hem gedeeltelijk gedeeld met mijn lieve kindjes, want zij zijn dol op appels

Rond 10.15 heb ik twee witte bollen met pure hagelslag op. Dit is ook wel een beetje een guilty pleasure en ik heb gemerkt dat dit voor mij de goede voeding is voor het lopen. Het bevat voldoende koolhydraten en suikers, maar je krijgt geen last van werkende darmen tijdens het lopen. 

Tijdens het lopen heb ik een long energy drank op een een gurana shot. 

Na de halve marathon heb ik een recovery bar op van vifit sport. Dit vind ik toch vaak de perfecte aanvulling voor na een intensieve workout. 

Toevallig waren we een paar dagen eerder naar het Hasselt Kapel geweest, waar in mei snoepkramen staan en heb ik een paar ouderwetse kaneelstokjes op. Dit doet me zo aan vroeger denken. 

Als avondeten heb ik lekker een bord friet met een bamihapje en satesaus en mayonaise op. Heerlijk na zo’n inspanning. Dan heb ik ook helemaal geen zin in een bord met rijst en kip. 

Tot slot heb ik ongeveer een derde op van een bak met Ben & Jerry’s ijs. Te lekker! Eigenlijk dacht ik dat ik nog wel een wijntje zou pakken, aangezien ik bewust even geen alcohol op had. Maar ik had er totaal geen zin in! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0