· 

Food Diary!

Afgelopen weken gingen niet echt lekker. Doordat ik het plannen achter mij had gelaten, merkte ik ook dat ik wederom wat makkelijker werd, maar vermoedelijk stiekem wat meer calorieën per dag at dan eigenlijk goed voor me was. Het erge is dat ik net eens heel  slecht at, alleen de porties waren gewoon niet goed. Dus sinds gisteren ben ik maar weer gaan plannen. Ik vind het wel jammer dat ik blijkbaar zonder plannen minder goed eet en dus netjes mijn voeding moet bij houden. Helaas is het niet anders en wil ik de komende weken toch nog proberen een paar kilo kwijt te raken, dus ik moet aan de bak. 

 

Ben je benieuwd wat ik de afgelopen week allemaal op heb? Lees dan snel verder!

Zoals jullie van mij gewend zijn deel ik weer een doordeweekse dag en een dag uit het weekend. Deze keer viel de doordeweekse dag op een vrijdag en dan kan je zien dat ik eigenlijk al met een halve been in het weekend sta. Dit komt denk ik omdat ik de vrijdag vrij ben en al een weekend gevoel heb. Omdat ik vaak op vrijdag mijn boodschappen haal en boys echt fan zijn van harde broodjes, gaan die dus vaak ook mee op de vrijdag. 

Normaal gesproken start ik de vrijdag met een langere duurloop. Maar ik had de zaterdag een loopje gepland staan, dus ik heb besloten maar een kort rondje te lopen. Voor het lopen heb ik een energy bar op van Body & fitshop. Ik wilde deze eens proberen, aangezien mij dit wel ideaal leek. Er zitten veel koolhydraten in, relatief weinig calorieën en het valt niet te zwaar op de maag. Vooral dat laatste vind ik essentieel als ik ga hardlopen. En ik moet heel eerlijk zijn, maar de reep vulde echt goed. Die ga ik in ieder geval vaker gebruiken en de smaak was ook erg goed. Omdat ik vervolgens boodschappen ging halen heb ik voor het gemak gekozen en een perfection bar op. Deze smaak vind ik echt super lekker en hij vult ook goed. 

Zoals je al kon raden had ik voor de lunch broodjes. Althans voor de kindjes, voor ons had ik een afbakstokbrood met ham en kaas en een met pesto, mozzarella light en tomaatjes. In dat laatste had ik al weken zin in. Mijn stokbrood met ham/kaas heb ik kunnen delen met de kindjes, want zij zagen deze ook wel zitten. Geen probleem. De volgende keer maak ik er gewoon meer. 

Mijn middagtussendoortje begon ik goed. Een paar schijven verse ananas en wat cashewnoten. Alleen toen hoorde ik dat Jimmy een zak M&M’s had opengemaakt en ik had geen ruggengraat, want ik kan hem hier moeilijk verantwoordelijk voor houden, maar uiteindelijk heb ik nog een paar M&M’s op.

 

Omdat ik toch al een pot met pesto had opengemaakt heb ik pasta pesto gemaakt. Hiervoor heb ik pasta, kipfilet, paprika, champignons, pesto en creme fraiche gebruikt. Ik had de intentie om nog wat rauwkost te maken, maar dat was er bij ingeschoten. Vervolgens zijn we in de auto gestapt naar Brabant. Toen de kindjes eenmaal in bed lagen heb ik nog een plakje cake op. Hiervan heb ik geen foto, want hij was al op voordat ik een foto kon maken.

Aangezien ik de zaterdag een loopje had om 19 uur, leek het mij wel leuk om deze dag bij te houden. Doordat het loopje vroeg in de avond zou zijn, zou mijn indeling toch wel wat anders zijn dan normaal en aangezien het maar een 10 kilometer wedstrijd was, hoefde ik ook niet te stapelen. 

Doordat de vrijdagavond best laat in Tilburg aan kwamen is het mij helemaal ontschoten om nog een ontbijtje gereed te maken. Met als resultaat twee broodjes: eentje met kaas en eentje met pure hagelslag. Niet echt gezond. 

Als tussendoortje heb ik wederom een perfection bar genomen. Snel, makkelijk en lekker. 

De lunch was wederom niet gezond, op de komkommer na. Twee broodjes met een beetje sandwishspread, 30+ kaas en komkommer. Heel fris en lekker, maar niet super gezond. 

Mijn moeder vond het leuk om taart te kopen, dus mijn tussendoortje was aarbeienslof. Laat ik er verder maar niks over zeggen. De dag gaat steeds verder bergafwaarts. 

Omdat ik om 19 uur mijn loopje gepland had staan, heb ik om 16.30 een bord pasta met rauskost op. Dit vult goed en hier zitten voldoende koolhydraten in. 

Als afsluiter van de dag heb ik een stukje chocolade, twee glazen rode wijn op, wat pistache noten en een paar toastjes met brie. 

 

Ik kan er weinig van zeggen. Behalve dat dit geen goede dag was. Ik mag dan wel 10 kilometer gelopen hebben en in totaal over de dag ruim 20 kilometer, ik heb gedurende de dag niet voor de juiste producten gekozen en dat weet ik donders goed.

Reactie schrijven

Commentaren: 0