· 

Food Diary

Nu ik weer wat beter op weg ben vind ik het ook leuker om mijn eetdagboek met jullie te delen. Want ondanks dat ik alles met jullie deel op het gebied van voeding, ben ik toch altijd een beetje trots als ik kan laten zien dat ik het ook wel gewoon kan volhouden en netjes kan eten. 

 

Al kan dit eetdagboek misschien ook wel een heel vertekend beeld geven. Oordeel zelf maar. 

 

Lezen jullie weer mee?

Raceday

 

Vorige week liep ik de Ten Miles in Veldhoven en dit leek mij wel een geschikte dag om met jullie te delen. Vooral omdat ik niet gewend ben om 16 kilometer om 18 uur te lopen en ik geen flauw benul had hoe ik mijn dag het beste in kon delen, wil ik juist zo'n dag graag met jullie delen. Waarom? Ik wil jullie inzicht geven in mijn struggles op zo'n dag en zoals je kan zien ben ik ook echt nog zoekende naar de juiste voeding voor zo'n dag. 

 

Ik ben de dag begonnen met een wit broodje. Ik had de ene helft belegd met 30+ kaas en de andere helft met pindakaas. 

 

Vervolgens heb ik een stukje bananenbrood op. Mijn moeder had deze gebakken en ik ben hier echt een groot fan van.

 

Omdat ik dus om 18 uur moest lopen was mijn lunch mijn warme maaltijd. Een lekkere pasta met wat rauwkost. Zo kreeg ik lekker veel koolhydraten binnen en hoopte ik dat ik hier bij het lopen baat zou hebben. 

 

Rond een uurtje of 3 kreeg ik weer honger en heb ik een schaaltje met druifjes en een eierkoek op. Ik wilde het hier eigenlijk bij laten, maar uiteindelijk besloten dat dit misschien toch niet heel verstandig zou zijn. 

 

Daarom op weg naar de wedstrijd nog een banaan op in de auto. Nou ja op. Evy begon te gillen Naan Mij Naan Mij. Dus je raad het al: die moest ik delen. 

 

Net voor de start had ik een energybar op. Ik wilde namelijk niet teveel eten in verband met mijn darmen en maag en dit leek mij de beste keuze. Ik heb gelukkig ook geen last gehad van mijn maag en buik, dus wellicht hier goed aan gedaan. 

 

Toen we eenmaal terug thuis waren kreeg ik echt honger en ik dacht nu moet ik echt even goed eten, ander blijf ik eten. Dus hop naar de friettent voor een kleine friet met satésaus en een frikandel speciaal. Dit smaakte zo goed en ik heb daarna ook geen honger meer gehad. Dus verstandige keuze (althans soort van).


En ik heb de dag afgesloten met een wijntje. Die had ik wel verdiend. 

Doordeweekse dag

 

Mijn doordeweekse dag was niet echt heel spannend. Ik heb tussen de 1400 en 1500 calorieteen gepland en dat was goed te doen. 

 

Ik ben de dag gestart met 3 volkoren crackers. Eentje met pindakaas en twee met 30+ kaas.

 

Als tussendoortje heb ik (Zoals bijna altijd) een sneetje ontbijtkoek op met een paar stukjes verse ananas. Ik vind ananas echt zo ontzettend lekker en de kindjes trouwens ook. Wij halen dan eigenlijk wel elke week een ananas in huis en die is dan ook binnen no-time op.

 

Mijn lunch was een simpele salade me sla, komkommer, tomaat, augurk, paprika, tonijn en feta. Niks bijzonders, maar deze vult altijd goed en met het warme weer vind ik het heerlijk om een salade te eten. 

 

Tussendoor heb ik voor de verandering eens optimel kwark op en een paar cashewnoten. Ik ben namelijk een beetje uitgekeken op de gewone naturel yoghurt en kwark en ik merk dat ik hierdoor weer wat makkelijk wat van zuivel als tussendoortje neem.

 

Omdat ik heel de dag moest werken had ik eten uit de vriezer gehaald. Dat vind ik toch wel het makkelijkste, omdat ik deze alleen maar moet opwarmen. Deze keer was het een simpele bami met wat satésaus. 

 

Ik heb de dag afgesloten met een perfection bar. Deze smaak is echt goddelijk. Een echte aanrader wat mij betreft! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0