· 

My Fitjourney

Na het zien van een foto van mezelf in bikini heb ik afgelopen week het roer totaal om gegooid! Ik wist natuurlijk dat ik de afgelopen weken wat minder gezond had geleefd en ik wist ook waardoor dit kwam, alleen ik durfde niet op de weegschaal te gaan staan en werd dus ook niet met mijn neus op de feiten gedrukt! Totdat ik dus die beruchte foto zag. In plaats van dat ik mezelf spelend met Evy zag, kon ik alleen maar de slechte dingen zien en was dit voor mij net dat steuntje in mijn rug die ik nodig had. 

Lezen jullie weer mee ?
Soms heb je net even wat extra motivatie nodig. Ondanks dat ik wist dat ik minder gezond leefde de afgelopen weken, duwde ik gewoon mijn kop in het zand en negeerde het. Oké ik merkte dat ik minder in mijn vel zat en probeerde het elke dag opnieuw. Maar zoals ik in een eerdere blog al aangaf won het duiveltje op mijn schouder alsmaar de strijd en verloor ik hem! Dit komt echt even door het gebruik van hormonen de afgelopen maand. Dit is de ook de reden dat ik hier in het verleden mee gestopt ben en er eigenlijk nooit meer aan wilde. Want die hormonen en ik gaan niet samen. Ik dacht dat ik er slim aan deed, maar dit was weer een wijze les. De schade is aangericht en alleen ik zelf kan er het beste van maken. Gelukkig ging de knop volledig om door het zien van de foto van mezelf in bikini. En voor het geval mensen het gaan vragen: nee ik ga hem niet delen. Niet nu. Ik schaam mezelf er teveel voor. Ik kan er namelijk geen goed woord over zeggen.  

Afgelopen week heb ik dus weer netjes mijn voeding ingepland. Elke dag tussen de 1400-1500 calorieën. Zo gevarieerd mogelijk. 4 keer hardlopen en 4 keer krachttraining. De eerste 4 dagen heb ik het super zwaar gehad. Ik had echt de hele dag honger. Het was geen trek, maar echt honger. Want zelfs met het drinken van water bleef het gevoel aanwezig. Nu denk ik dat dit komt door de hormonen, maar ook door de verandering in mijn training.  Nu ik in verband met de blessure aan mijn knie langzamer loop, loop ik meer op mijn vetverbranding. Wat natuurlijk absoluut niet slecht is. Burn baby burn. Alleen in tegenstelling tot in het verleden heb ik nu dus na een training constant honger. Dat had ik eerst niet.  

De verleiding om wat extra’s te pakken was heel groot. Ik heb gewoon een paar keer die foto erbij gepakt en dat was genoeg reden om niks te pakken. Na 4 dagen zat ik in de flow en nam de honger af. Daar was ik wel heel blij mee, want ik was bang dat ik anders toch echt wel de mist in zou gaan.  Zelfs het weekend ging het niet heel slecht. Zaterdag was het hier in het dorp folkloristische dag en was er voldoende eten. In plaats van met de kids pizza mee te eten, heb ik thuis nog een lekkere salade gemaakt. Ik was echt wel trots op mezelf. En aangezien ik best nog wat calorieën over had heb ik de dag kunnen afsluiten met wat chipjes. 

De zondag vierde mijn neefje zijn verjaardag en ben ik de dag begonnen met 10 kilometer hardlopen en een half uur krachttraining. Natuurlijk heb ik gewoon een taartje op en wat chipjes, maar ik heb niks raars gedaan. We hebben de dag afgesloten met wat Chinees en toen was het weekend weer voorbij. 

Ook  ben ik na een lange tijd weer eens op de weegschaal gaan staan. Ik moest toch onder ogen zien wat de schade was. En ik was in totaal 3 kilo aangekomen. Balen. Maarja eigen schuld dikke bult. Gelukkig is het merendeel er al weer af. Hard work pays off! Dus nu moet ik even in de flow blijven, zodat ik eindelijk mijn einddoel eens ga halen. Ik ben benieuwd! 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Margo (dinsdag, 24 juli 2018 22:46)

    Komt goed niet te streng zijn voor jezelf