· 

Nieuwe update!

Wat heb ik een hoop lieve en bemoedigende berichten ontvangen na mijn update van vorige week. Wat zijn jullie een kanjers. Ik zat er echt even doorheen, maar dankzij jullie steun is het mij weer in grote lijnen gelukt om de draad op te pakken en te werken aan de betere versie van mezelf. En aangezien ik zoveel steun van jullie heb mogen ontvangen, deel ik vandaag op mijn blog hoe afgelopen week voor mij was.

Ik ben echt heel dankbaar voor alle steun die ik heb ontvangen afgelopen week. Daar doe ik het voor. Het werkt voor mij zo ontzettend motiverend als ik zulke lieve berichtjes krijg. Dan denk ik kom op zet je schouders eronder en ga ervoor. En dat heb ik dan ook gedaan. 

Dat houdt trouwens niet in dat afgelopen week geen zware week was. Maar dat kom niet door mijn voeding, maar doordat Remy ziek was. Het gebrek aan slaap en even een momentje op adem komen begonnen echt wel even zijn tol te eisen. Ik was dan ook blij dat het weekend was en dat ik de zaterdag even naar de Vliegende Vrienden ben geweest. Daar was mijn voeding natuurlijk niet in orde. Ik heb geleefd op Gin-Tonic en Friet, maar dat geeft niet. Ik was in goed gezelschap en heb het naar mijn zin gehad. De organisatie van het feest liet daarentegen wel te wensen over, maar dat is iets heel anders. En doordat Remy ziek was heb ik heel de week mijn trainingen op de loopband gedaan. Dat was echt wel even wennen ,maar het viel uiteindelijk toch wel mee. Als je nagaat dat ik denk ik sinds mei/juni geen training meer had gedaan op de loopband en nu 3 trainingen achter elkaar, waarvan eentje van 1 uur, eentje van 45 minuten en eentje van net geen half uur. Natuurlijk loop ik veel liever buiten, maar ik was trots dat ik het toch had gedaan. Maar wat was ik blij dat het zondag was, ik bij mijn ouders was en eindelijk een langere duurloop buiten kon lopen. Ik was bang dat ik niet lekker zou lopen in verband met de dag/avond ervoor, maar ik liep heerlijk. Ik heb van elke meter genoten. Ik vond het zo fijn om weer buiten te lopen en mijn kilometers weer te kunnen opbouwen. Ik heb heerlijk gelopen en eindelijk geen last van mijn knie en dergelijke. Dus dat geeft ook weer wat moed voor de komende weken en uiteindelijk de halve marathon van Eindhoven. 

Om een soort van een stok achter de deur te hebben en als motivatie heb ik van de eerste dagen van afgelopen week telkens een foto gemaakt van mijn hoofdmaaltijden en deze op mijn instastories geplaatst. Zo konden jullie zien dat ik goed op weg was en had ik ook veel minder de neiging om er van af te wijken. Dit werkte goed voor mij. En wat altijd goed voor mij werkt is het inplannen van mijn eten. Dus ik heb netjes mijn calorieën bijgehouden. Op een of andere manier kan ik dan ook veel beter de verleiding weerstaan. Wat natuurlijk ook helpt is dat ik wist dat ik in het weekend weg zou gaan en dat ik dan toch ongezonder zou eten. En achteraf is het ook maar goed dat ik mijn eten voor de hele week had gepland en veel ook al had voorbereid, want met een ziek kind kom je toch handen tekort en ook energie en dan is de kans veel groter om de mist in te gaan. Wat ook scheelt is dat ik in de avond natuurlijk mijn trainingen deed op de loopband. Als je nog om 9 uuraan het sporten bent, dan heb je ook geen tijd om te snacken. Dus win-win. Al ben ik wel blij dat ik deze week weer lekker buiten kan trainen. Zeker met het mooie weer. 

Aangezien het nu nog maar 4 weken tot de halve marathon is gaat mijn focus echt volledig op gezonde voeding die mij voldoende energie geven voor mijn traingen. Wel moet ik ervoor zorgen dat ik na een langere training voldoende eet, want ik merk als ik dat niet doe ik er een dag last van heb. Dit in de zin van eetbuien en dat is eigenlijk zonde. Dus ik focus mij op gezonde, eiwitrijke voeding, geen alcohol. Ik focus mezelf op mijn trainingen, want ik kan nog twee weken echt even knallen en dan gaan we weer afbouwen. Dus ik ga ervoor, want dat weet ik dat het niet aan mijn voorbereiding kan liggen. En mocht ik nog gewicht verliezen dan ben ik heel blij, lukt het niet dan vind ik wel weer een andere manier. Want hoe dan ook mijn doel is toch om wat lekkerder in mijn vel te zitten. En misschien moet ik niet zo streng zijn voor mezelf en moet ik blij zijn met wat ik bereikt heb (wat ik ook ben). Ik ben iemand die vind dat het altijd beter kan, dus daar gaan we dan aan werken.

Reactie schrijven

Commentaren: 0