· 

Food Diary

Zoals vorige week beloofd ben ik weer begonnen met het bijhouden van een eetdagboek. Dit maakt het voor mezelf inzichtelijk wat ik op een dag eet en dit deel ik dan ook graag met jullie. Afgelopen week heb ik weer van twee dagen foto’s gemaakt van wat ik op heb. Zijn jullie benieuwd wat ik allemaal op heb en of ik de pepernoten heb kunnen weerstaan? Neem dan een kijkje op mijn blog.

Net zoals de andere keren laat ik jullie zien wat ik gedurende een doordeweekse dag en een dag uit het weekend, om jullie zo een reëel beeld te geven wat ik zoal eet. Ik moet wel zeggen dat ik nu weer een weekje bezig ben en dat het eigenlijk wel lekker gaat. Ik heb de smaak te pakken en de 80/20 regel lijkt goed te werken. Ik maak mij niet druk om wat ik eet, als het merendeel meer gezond is. Als er dan een keer wordt getrakteerd of er is een feestje dan voel ik mij ook niet schuldig als ik een stukje taart pak of een paar chipjes. Natuurlijk sport ik op zulke dagen wel het liefst, want dan heb ik wel het idee dat het minder “kwaad” kan. Maar heb ik even geen tijd of zin om te sporten dan ook even goede vrienden. 

Doordeweekse dag. 

Ik ben weer even “verslaafd” aan deze zelfgemaakte havermoutmuffins (ik zal snel het recept delen. Ze zijn namelijk super makkelijk te maken) en ik ben dan hier ook de dag mee begonnen met een beetje Griekse yoghurt. Dit ontbijtje vult goed. Tussendoor heb ik twee mandarijntjes en een plakje ontbijtboek op. Mijn lunch had ik al voorbereid en het was deze keer een tomaat-pastinaak soepje, echt heel lekker. Met een kant en klare lunch salade met kip van de AH. Lekker makkelijk en niet te hoog in calorieën. Tussendoor heb ik lekker kunnen knabbelen op een paar wortels en komkommer en een stukje bananenbrood met chocolade dN kokos om bij het avondeten te kunnen genieten van een lekkere boerenkoolstamppot met een groenteburger. Ik probeer 2 maal per week vegetarisch te eten. Dit lukt niet altijd, maar ik vind het geen straf. Aangezien ik na het avondeten een half uur ben gaan hardlopen en nog 45 minuten krachttraining had gedaan, had ik daarna wel een schaaltje met magere kwark verdiend.

Weekend 

Ik had afgelopen week iets te enthousiast mijn kwark ingeslagen, met als gevolg dat ze bijna aan de datum zaten. Dus dan rest er niet anders dan je dag gewoon te starten met een bak kwark. Dit is echt een mega vullend ontbijt en echt niet hoog in calorieën, maar wel rijk aan eiwitten. Dus win-win. Aangezien ik het druk had met boodschappen doen en de kindjes vermaken heb ik tussendoor snel twee mandarijnen op. Ik had rond de lunch dan ook echt honger, want ik had ook nog 45 minuten krachttraining gedaan. Als lunch heb ik een lekkere pompoensoep op met een lunch salade witte kaas van de AH. Geloof mij op die salade ga je goed. Die is echt zo ontzettend lekker. Ik zou die bijna elke dag wel kunnen eten. Rond een uurtje of 3 heb ik een paar druifjes op samen met de kindjes en als avondeten had ik groente wraps met mager gehakt, Mexicaanse groente, een beetje BBQ-saus en wat geraspte kaas. Heerlijk. De kindjes vinden dit niet zo lekker, dus die heb ik op pannenkoeken getrakteerd. Aangezien ik een pepernoten cheesecake had gemaakt heb ik hier ’s avonds een stukje van geproefd en hij was heerlijk.

Reactie schrijven

Commentaren: 0