· 

Fitjourney update!

Inmiddels is het alweer twee weken geleden dat ik jullie een update heb gegeven over mijn fitjourney! Eigenlijk wilde ik nog een Eetdagboek delen, maar als je alsmaar vergeet foto’s te maken dan wordt het toch wel moeilijk! Dus dan maar een gewone update! Ben je benieuwd hoe het de afgelopen weken is gegaan? Lees dan snel mijn laatste blog!
Vanaf het moment dat ik een hardloopverbod opgelegd heb gekregen is er bij mij ook een knop om gegaan. Ik wilde namelijk voorkomen dat naast het niet mogen hardlopen dat ik tevens nog een paar extrakilo’s erbij zou krijgen. Want die paar extra kilo’s zaten er al bij van de weken ervoor, dus nog meer kilo’s zou toch echt wel een doodsteek zijn! 

Om die reden ben ik dan mijn calorie inname ook gaan minderen. Want als je minder verbruikt heb je ook minder nodig. Logisch toch. Ik was wel benieuwd wat voor een effect het op mijn gemoedstoestand zou hebben. Zou ik de hele dag honger hebben. Zou de drang groot zijn om te zondigen? Dat weet je pas als je het daadwerkelijk probeert en natuurlijk ook doorzet. Want iedereen weet dat de eerste dagen en misschien wel weken de zwaarste zijn. Je lichaam moet wennen aan het minder eten. Je lichaam zal vragen om alles wat het niet meer krijgt en dan komt het neer op wilskracht. 

Onverwacht gingen de afgelopen weken mij goed af. Ik had dit dus totaal niet verwacht. Ik had gedacht dat ik het ontzettend moeilijk zou krijgen. Maar het viel dus reuze mee.  Ik had nagenoeg bijna geen honger. Ik kon het goed volhouden op minder calorieën, maar merkte wel dat ik een beetje variatieloos at. Het kwam veelal neer op veel eiwitten, weinig tot geen brood en normaal avondeten. Dus daar moest ik even verandering in brengen. Een goede variatie zorgt er namelijk voor dat je het beter kan volhouden. Dus ik heb naar een goede balans gezocht tussen ontbijten en lunchen met yoghurt, maar ook met een salade, een snee brood of krackers. En dat viel niet tegen. De variatie deed me zelfs goed. Voor het avondeten heb ik inspiratie op gedaan uit oude weekmenu’s. Dit zorgt ervoor dat ik niet elke week hetzelfde eet, maar ook dat ik even niet moet nadenken en dat is ook wel prettig. 

Ik was natuurlijk blij dat ik geen honger had, maar heb ook wel rekening gehouden met het feit dat ik niet echt actief was. Sinds afgelopen weekend mag ik weer hardlopen en ik ben dus wel benieuwd wat het effect gaat zijn als ik weer meer beweeg. Ga ik weer honger hebben, zal ik mijn calorieën moeten opschroeven? We gaan het zien. Voor nu wil ik het liefst op dezelfde voet doorgaan. 

Heb ik het niet moeilijk gehad? Natuurlijk wel! Er zijn echt momenten geweest dat ik dacht ik trek een zak chips open of ik pak een stuk chocola. Maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan. Zelfs niet nadat ik een chocoladeletter op het werk had gehad. Ik denk dat het scheelt dat ik de dag ervoor een blog had geschreven over de hoeveelheid calorieën in een chocoladeletter. Daar schrok ik onwijs van. Ruim 900 calorieën. Dat is bijna mijn dag behoefte aan calorieën en dan eet je iets wat niet eens vullend is. Dus laat maar. 
Het is mij in ieder geval gelukt om mijn doel voor ogen te houden. Waarom wil ik dit. Waarom doe ik het? En is het het waard om los te gaan op een zak chips of een reep chocolade. Nee! Was het zwaar? Ja. Zeker in december. Er zijn zo ontzettend veel lekkere dingen, zoveel verleidingen. Maar ik moet van mezelf sterk blijven tot kerstmis en daarna natuurlijk. Maar ik doe het stapje voor stapje. Dus mijn doel is nu even kerstmis. 

En het leuke is dat het afzien ook beloond is. Afgelopen week ben ik ruim 2 kilo (ja ik weet het. Het is voornamelijk vocht) kwijt geraakt! Kom op!

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Margo (maandag, 10 december 2018 23:23)

    Knap kan alleen maar zeggen dat ik trots ben op je ❤️�