· 

Update

Het is al enkele weken akelig stil op mijn blog. Ik plaats niet met de regelmaat die jullie van mij gewend zijn een blog, maar dit kwam doordat ik mijn prioriteiten ergens anders had liggen. Mijn gezin, mijn werk en mezelf. Soms moet je keuzes maken en als er iets is wat ik geleerd heb is dat je soms gewoon bepaalde dingen even moet laten vallen. Je kan niet alles tegelijk doen. Je hebt maar twee handen, een lijf en sommige momenten komen ook niet meer terug. Dus daar moet je van genieten van het moment dat ze er zijn! En dat heb ik gedaan. Vandaag deel ik met jullie hoe de afgelopen periode was voor mij.

Voor degene die mij inmiddels al wat langer kennen weten dat ik wat slechter ga op drukke periodes. Ik heb geen probleem met drukkere periodes, alleen ik zorg dan alleen slechter voor mezelf en dat merk ik echt aan alles. Naast het feit dat ik wat ongezonder eet of vaak iets extra’s pak, merk ik vooral dat ik futloos ben en nergens zin in heb. Ik heb geen zin om iets te ondernemen, ik heb geen zin om actief te zijn. Het liefst plof ik dan op de bank met een reep chocolade, want als je moe bent heb je ook weer meer trek in zoetigheid. Gelukkig is mijn liefde voor het hardlopen te groot om niets te doen, dus dat ben ik lekker blijven doen. Alleen ik zat dus steeds minder lekker in mijn vel. Dus ik ben stukje bij stukje de draad weer gaan oppakken.

 

Op de momenten dat ik minder goed in mijn vel zit, ik merk dat mijn kleding strakker begint te zitten, mijn wangen voller worden dan roept alles in mijn lichaam dat ik er zo snel mogelijk van af moet. Ik google dan naar allerlei diëten en kijk waarmee ik het snelst zoveel mogelijk gewicht kan verliezen. Lekker cashen. Alleen roept een stemmetje in mijn hoofd mij ook terug. Want dit heb ik in het verleden heel vaak gedaan. En wat heeft het mij opgeleverd? Heel veel honger en een gigantisch jojo effect. En laten we daar nu eens geen zin meer in hebben. Natuurlijk ben ik het liefst morgen 10 kilo lichter, maar zo werkt het niet. Het gezegde luidt niet voor niets elk pondje gaat door het mondje. Dus ja als ik ervoor kies om geen negatieve balans te creëren, dan moet ik ook gewoon op de blaren zitten. Maar het liefst wel op een manier die het beste bij mij past en waarbij ik mezelf prettig voelt. En wat is dat dan?

 

Voor mij is gebleken dat het NBFM programma het beste werkt. Ik heb niet het idee dat ik op een houtje zit te knagen, ik verlies gewicht, maar alles gebalanceerd. De kilo’s gaan er geleidelijk af, maar op deze manier is het goed vol te houden. Ik bepaal namelijk zelf wat ik eet. Dus ik kan als het ware alles eten, alleen moet ik een energie tekort creëren. Ik moet minder eten dan dat ik verbrand. En als ik heb gesport moet ik die extra verbrande calorieën er niet aan eten. Want dan is het hele effect van het sporten verdwenen. Dit is anders als ik een duurloop van langer dan 1.5 uur erop heb zitten. Dan eet ik toch echt wel even een extra bak kwark en een stuk fruit om mijn koolhydraten weer op peil te brengen. Als ik dit niet doe, dan kom ik mezelf weer tegen, doordat ik een hongerklop krijgt. 

 

Inmiddels volg ik al wee reen paar weken de richtlijnen uit het NBFM programma en het gaat mij goed af. Ik heb geen idee of ik gewicht ben verloren. De weegschaal laat ik namelijk nog even met rust, omdat ik nog steeds aan het experimenteren ben met het tevreden zijn met mezelf. Wel merk ik duidelijk verschil met een paar weken geleden. Ik heb een minder opgeblazen gevoel en ik heb minder opgeblazen wangen. Dus daar ben ik al blij mee. Mijn kleding zit ook weer zoals deze hoort te zitten, dus daar ben ik tevreden over. Nu wil ik weer werken om met zelfvertrouwen een spijkerbroek aan te kunnen.  Ik heb altijd graag een spijkerbroek gedragen, alleen doe ik dit nog zelden omdat ik mezelf er altijd te “dik” voor voel. Ik wil weer lekker in mijn vel zitten en dan ook weer een spijkerbroek of een andere broek kunnen aan doen. Daar gaan we dus de komende weken/maanden mee aan de slag. Ook ga ik proberen weer wat vaker een update te delen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0