· 

Week 2!

Inmiddels zijn we alweer twee weken onderweg. Onderweg naar een gezonde levensstijl, welke onderdeel van mijn leven kan worden en vooral blijven. Want daar ging het in het verleden wel eens mis, ik viel terug in oude patronen en dat wil ik doorbreken. Zelf denk ik dat je motivatie en externe factoren ook echt wel invloed op hebben. Vandaag deel ik met jullie hoe het gaat en of ik al dichter bij mijn doelen kom.
Het is in de eerste weken dat je bezig bent met afvallen altijd wel makkelijk te zeggen dat je gemotiveerd bent, want dat is ook logisch. Je hebt een doel voor ogen en het lijkt redelijk makkelijk tegaan. Er zijn nog niet veel verleidingen op je pad gekomen ,dus je kan de hele wereld aan. Nu is het met alle maatregelen ook wel makkelijk dat er geen verleidingen op je pad komen. Er zijn geenfeestjes, dus geen extra borrels, hapjes en taartjes, maar ook niet eens lekker uit eten. Al moet ik zeggen dat ik het niet kon laten om de nieuwste Tony Chocolony te kopen. Maar ze liggen nog netjesdicht in de kast en daar blijven ze liggen, totdat ik een verwen momentje ga inplannen. En dan gaat echt niet de hele reep er door heen.
Maar wat ik vooral belangrijk vind is dat ik het langer ga volhouden dan twee weken. Voor nu werk ik van doel naar doel, wat een goede houvast geeft. Ik heb wel eens momenten dat ik denk: bekijk het ik pak die reep chocolade, maar denk vervolgens NEE NIET DOEN. ga nu niet uit emotie eten of uit frustratie, kijk naar de langere termijn, hou vol en denk vooral waarom wil ik niet. Ben ik mijn motivatie toch even kwijt, dan ga ik filmpjes op TIKTOK kijken en geloof me dat kan motiveren. Dan zie je vrouwen die in een tijdsbestek van 6-12 maanden een geweldige transformatie zijn ondergaan en dan denk ik dat wil ik ook.
Wel realiseerde ik mij dat ik voor mezelf inzichtelijk moet gaan krijgen wat ik wil als ik mijn doelen heb bereikt. Mijn doelen zijn nu vooral gericht op het verliezen van gewicht en dat is oké. Eerst maar eens die overtollige kilo’s verliezen. Alleen daarna komt het moeilijkste: het gewicht eraf houden. Maar wat ik misschien nog wel belangrijker vind is als ik eenmaal op een juist gewicht zit (en wat is juist, want is het wel te koppelen aan kilo’s en zou ik niet meer moeten kijken naar het moment dat ik blij ben met de persoon die ik in de spiegel zie?), wat wordt dan mijn doel? Alleen op gewicht blijven? Dat geeft misschien wel een uitdaging, maar niet de uitdaging die ik zoek. Waar ik naartoe wil werken is een strakker lichaam. Iets wat ik nooit heb gehad, zelfs op mijn dunst had ik gewoon nog een flubberbuik. Dus ik ben benieuwd wat mijn lichaam kan bereiken.
Maar hoe zijn de afgelopen weken gegaan? Eigenlijk mag ik niet klagen. Het sporten ging lekker. Ik had misschien niet altijd evenveel zin, maar ik heb het wel gedaan. Ik ben ook een paar keer extra gaan wandelen, lekker buiten zijn en extra calorieën verbranden. Op de dagen nadat ik had hardgelopen had ik vaak wel honger. Die dagen zijn soms wel zwaar. Want door de honger ben je continu bezig met eten en is de verleiding veel groter. Ik moet even kijken hoe ik dit kan aanpakken.
En mijn gewicht? Ik heb nog geen idee. Eerst wilde ik niet wegen. Dus ik wacht sowieso nog een weekje. Althans dat dacht ik. Maar toch maar gewogen. En weet je ik ben 2,5 kilo kwijt. Yes. Oké het is vooral vocht, maar toch. Maar ik probeer er niet te obsessief mee bezig te zijn, want ik weet door de hoeveelheid kracht die ik doe, ik ook spieren aan het opbouwen ben. Ik ben al wel enkele centimeters rondom mijn buik en taille kwijt, dus daar ben ik heel blij mee. Voor nu gaan we lekker verder en ik blijf maar herhalen: I CAN DO THIS! 

Reactie schrijven

Commentaren: 0