· 

Update!

Inmiddels zijn we bijna 4 weken aan de slag en ga ik kort met jullie delen hoe het nu gaat, of er dingen zijn waar ik tegen aan loop en wat ik zoal eet.
Het lijkt alsof ik een nieuwe mindset heb kunnen vinden in tegenstelling tot andere keren. Ik probeer het nu ook echt niet als een dieet te zien, maar een andere manier van leven. En zoals alles in het leven met ups en downs gaat, gaat het afvalproces dat ook. Je kan wel heel streng tegen jezelf zijn, jezelf alles ontzeggen of elke keer als je de fout ingaat het zien als een mislukking, maar je kan het ook anders bekijken. Waar komt bijvoorbeeld die eetbui vandaan? Is het verveling, is het frustratie, zijn het emoties, misschien wel oude gewoonten of je hormonen. Van dat laatste kan ik namelijk soms erg last hebben. Nu kan ik mezelf wel in allerlei bochten gaan wringen, alles ontzeggen, boos worden als ik de mist in ga. Maar ik bekijk het nu anders, positiever. Oke mijn lichaam lijkt blijkbaar even een goede dosis chocolade, vet of wat dan ook nodig te hebben. Ik geef daar aan toe en vervolgens pak ik de draad weer op. De week is nog niet verloren, want juist als je denkt dat je week verloren is, verpest je een hele week, in plaats van een eetmoment. Die ene keer boven je caloriebehoefte zitten betekent niet dat je meteen een kilo zwaarder bent. Een hele week er boven zitten, kan wel nadelige gevolgen hebben. 

Inmiddels heb ik echt twee hormonale eetbuien gehad. Ik heb er aan toegegeven. Achteraf wel gedacht was dit nu nodig en gaf het mij nu echt een voldaan gevoel (ik kan je zeggen totaal niet, want zoveel geniet je ook niet tijdens een eetbui). Heb ik er spijt van? Eigenlijk niet. Het is zoals het is en ik heb vervolgens de draad eigenlijk zonder moeite kunnen oppakken en dat is al een hele winst voor mij. 

Ik heb nu ook voor mezelf besloten, zoals ik eerder ook al aangaf, niet alleen te werken naar een einddoel in kilo's en dan alles los te laten. Nee. Het is mijn doel om deze levensstijl (eventueel met ups en downs en hopelijk meer ups dan downs) vol te houden en dan te kijken waar ik sta. Waar sta ik dan met mijn gewicht, maar waar staat voornamelijk mijn lichaam. Waar kan ik vanaf dat moment aan werken of zijn er nog doelen die ik wil behalen? Ik wil sowieso meer gaan shapen en daarvoor is krachttraining nodig. Hardlopen vind ik natuurlijk heerlijk, maar daarmee krijg ik een strakker lichaam. Daarvoor moeten we toch echt aan de bak en daar heb ik geen problemen mee. Natuurlijk vervloek ik sommige trainingen wel eens, maar uiteindelijk voelt het zo goed. 

Na bijna 4 weken heb ik ook al mooie doelen behaald. ik ben inmiddels 3.5 kilo kwijt en zit nog 1.5 kilo van mijn eerste doel af. Als ik 5 kilo ben verloren ga ik mezelf verwennen met een cadeautje. Ik weet nog niet precies wat, maar ik heb nog de tijd om erover na te denken. Verder ben ik 3 cm bij mijn taille kwijt en 6 cm bij mijn buik. Daar ben ik dus echt heel blij mee. 

Tot slot zou ik nog delen wat ik zoal eet. Ik probeer een goede balans te vinden tussen dingen die ik lekker vindt, die voedzaam zijn en ik hou gewoon van grotere porties. Ik ontzeg mezelf helemaal niks. Als het binnen mijn caloriebehoefte past kan ik het gewoon eten. Dus een stukje chocolade kan gewoon, evenals een ijsco. Hieronder een kleine greep uit wat ik zoal eet. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0