· 

Update

Het is weer even geleden dat ik een update gedeeld heb, maar wees gerust ik heb nog niet opgegeven. Het gaat misschien niet altijd even makkelijk en niet altijd even soepel. Er zijn dagen dat ik knal en er zijn dagen dat ik los laat, maar weet je het is een proces van vallen en opstaan en je kan niet verwachten dat je binnen een paar weken van oude gewoonten af bent. Zolang de oude gewoonten maar niet de overhand nemen, is er niks aan de hand.

In de basis ben ik super gemotiveerd en ben ik super blij met elke gram die ik aan gewicht verlies. Maar diep van binnen had ik natuurlijk gehoopt dat het allemaal wat sneller zou gaan. Maar ik weet als je 6 keer per week traint je ook spieren opbouwt en het na mijn 30ste gewoon allemaal wat langzamer gaat. En enkele uitschieters op het gebied van voeding werken daar ook niet aan mee. Maar toch probeer ik dat los te laten. In het verleden was ik namelijk mega streng voor mezelf en als ik dan een uitschieter had dan was meteen de week verloren en gooide ik de handdoek in de ring. Nu denk ik oké was niet handig, maar we pakken de draad meteen weer op en plannen de dag weer netjes in. Het scheelt natuurlijk ook wel dat je overdag gewoon netjes eet en alleen een uitschieter in de avond hebt, in plaats van de gehele dag. 

Naast dat ik dus 3 keer per week hardloop en 3 keer per week aan krachttraining doe, is mijn doel ook om elke dag 10.000 stappen te halen. Dit is soms best een uitdaging, maar ik probeer zoveel mogelijk te voet te doen, maak een wandeling in mijn pauze of ga nog maar eens het huis poetsen of opruimen om uiteindelijk toch aan mijn stappen te komen. Als het lukt dan maak ik liefst buiten een wandeling. Nooit gedacht dat ik daar zo van zou kunnen genieten. Heerlijk om even lekker buiten te zijn en te wandelen. 

Verder heb ik mijn calorieën iets omhoog geschroefd, want door het vele bewegen en sporten merkte ik dat mijn lichaam om meer eten vroeg. Om eetbuien zoveel mogelijk in te perken leek het mij beter om iets meer eten over de dag te nuttigen, zodat ik minder honger zou hebben. En eigenlijk heb ik over het algemeen geen honger. Trek is wat anders, maar dat zit in mijn ogen ook echt tussen je oren en zijn gewoonten die ja af moet leren. 

Ik maak er trouwens wel een sport van om tussendoortjes te zoeken, die laag zijn in calorieën, maar wel als echt verwennen voelen. Denk bijvoorbeeld aan een mini kitkat (85 calorieën), een tiny tony Chocolony (50 calorieën) en meer van dergelijke tussendoortjes. Zodat je niet aan cheaten bent, omdat je binnen je calorieën blijft, maar wel even wat anders hebt. Ik moet alleen opletten, dat ik dus niet heel mijn dag zo plan, zodat ik elke dag een dergelijk tussendoortje inplan. Want het moet in mijn ogen blijven voelen als iets om naar uit te kijken en heel eerlijk er zitten voor de rest weinig voedingswaarden in. 

Voor nu gaan we lekker door. Ik weet dat ik waarschijnlijk mijn gewichtsdoel niet ga halen voor mijn verjaardag, maar weet je het is belangrijker dat ik door blijf gaan en niet de handdoek in de ring gooi. Ik wil namelijk sowieso mijn doel niet zozeer op een datum stellen, maar ik wil gewoon sowieso een half jaar op deze manier door gaan en vermoedelijk langer. Want in het verleden was het doel bereikt klaar. Maar dat was echt een grote valkuil, dus dat doen we niet meer. Maar ondanks dat ben ik nu bijna 7.5 kilo kwijt en ben ik blij dat ik die niet meer meesleep. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0